180212
۱۷ مهر ۱۳۹۷
طبق بررسی نهادهای بین‌المللی؛

سرقت اطلاعات کودکان و نوجوانان در بازی‌های موبایلی دغدغه نهادهای بین‌المللی

بازی‌های موبایلی چندین سال است در بین کودکان و نوجوانان رواج بسیاری پیدا کرده است اما نکته حائز اهمیت در این میان، حراست از اطلاعات کاربران می‌باشد که ممکن است مورد هجوم سارقان اطلاعات قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ، ممکن است برنامه های موبایل اطلاعات فرزندتان را سرقت نکنند. اما نمی توانید مطمئن باشید که بازی های موبایلی این کار را نمی کنند. این موضوعی است که اخیرا از سوی بسیاری از نهادها و سازمان های حمایت از کودک مطرح شده است.

سناتور ادوارد مارکی از ماساچوست و ریچارد بلومنتال از کنتیکت روز چهارشنبه به کمیسیون تجارت فدرال درباره نگرانی خود مبنی بر اینکه برنامه های متعددی ممکن است این قانون را نقض کنند، نوشتند.

بر اساس قوانین ایالات متحده جمع آوری اطلاعات در مورد کودکان زیر 13 سال بدون رضایت والدین غیرقانونی است. اما این روزها بسیاری از بازی ها که به ظاهر بی ضرر هستند، اطلاعات کودکان را ردیابی کرده و به یغما می برند. اطلاعاتی که عمدتا برای مقاصد تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

قانون حفظ حریم خصوصی کودکان از سال 2000 تصویب شده، اما از آن زمان تا کنون تغییر خاصی در روند حمایت از کودکان دیده نمی شود.

 

ماجرای نقض حریم خصوصی کودکان زمانی جدی تر از همیشه شد که دادستان کل نیومکزیکو شکایتی علیه سازنده برنامه Fun Kid Racing مطرح کرد و او را به نقض حریم خصوصی کودکان متهم کرد.

 

در جریان این شرکت نام گوگل و اپل نیز دیده می شود. چرا که این 2 شرکت متهم به فریبکاری والدین شده اند. در متن شکاست آمده که اپ استور و گوگل پلی والدین را گمراه می کنند و آنان تصور می کنند کودکان حق دارند هر نوع برنامه ای را از این درگاه ها دانلود کنند.

روشن نیست که آیا باید پلت فرم هایی مانند گوگل یا اپل مطمئن باشند که برنامه های آنان با قوانین مطابقت دارد یا خیر.اما تا روشن شدن این ماجرا بهتر است والدین روند نظارت بر کودکان را تقویت کنند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار