178663
۰۹ مهر ۱۳۹۷

تیرانداز نوجوان:گام هایم برای رسیدن به مدال المپیک توکیو است

تیرانداز نوجوان ایران می‌گوید: اگر بتواند رکوردهایش در تهران را در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین تکرار کند شانس زیادی برای کسب مدال دارد اما او حتی حضورش در آرژانتین را گامی برای رسیدن به مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌داند.

به گزارش کودک پرس ، امیر سیاوش ذوالفقاریان در حاشیه آخرین جلسه اردوی تیم تیراندازی نوجوانان اعزامی به المپیک آرژانتین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اگر چه برای شرکت در المپیک نوجوانان راهی آرژانتین هستم اما همه تلاشم در جهت آمادگی بیشتر و بهتر برای کسب سهمیه المپیک و راهیابی به المپیک توکیو و کسب مدال این بازی ها است.
این دانش آموز رشته ریاضی فیزیک در خصوص شناخت رقبایش در آرژانتین ادامه داد: مهم ترین رقبای ما که در قهرمانی جهان کره جنوبی نیز حضور داشتند، تیراندازان هندی و مجارستانی هستند اما ما هم اردوی خوبی را پشت سر گذاشته ایم و امید زیادی برای کسب نتیجه در بوینس آیرس داریم.
دارنده مدال طلای قهرمانی 2016 آسیا با اشاره به اینکه تمرینات خوبی داشته است، اضافه کرد: از عملکردم در جاکارتا و کره جنوبی راضی هستم و غیر از کسب عنوان دوم تیمی در کره، در رده جوانان فینالیست شدم و در جایگاه پنجمی قرار گرفتم.
وی در ادامه مهم ترین ویژگی یک تیرانداز در کسب نتایج بهتر را شرایط خوب روحی و ذهنی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر از نظر روانی شرایط خوبی دارم و امیدوارم مسئولان ورزش کشور و فدراسیون در ادامه برنامه حمایتی از تیراندازان شرایطی را به لحاظ تحصیلی و مالی فراهم کنند که آنان بدون دغدغه و با آرامش به تمرینات و آماده سازی بپردازند.

این تیرانداز المپیکی همچنین از مسئولان ورزشی خواست تا شرایطی فراهم کنند که تیراندازان رشته های مختلف در میادین رقباتی بیشتری شرکت کنند زیرا رقابت با حریفان سرسخت و جهانی تجربه آنان را افزایش داده و شانس آنان را برای کسب مدال ارتقا می بخشد.

**مسئولان از ورزشکاران ناامید نشوند
آرمینا صادقیان که این روزها به عنوان حریف تمرینی در اردوی تیم نوجوانان در کنار نماینده ایران در بازی های المپیک ارژانتین حضور داشت، نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمان هایی هست که رکورد تیراندازان اُفت می کند، ما امیدواریم این مساله مسئولان ورزش و فدراسیون را از ما ناامید نکند و همچنان شرایط را برای تمرینات مستمر و حضور در مسابقات را برای ما فراهم کنند.
این تیرانداز ایلامی اضافه کرد:حضور در میادین و مسابقات مختلف تجربه ما را افزایش می دهد و شاید یکی از مهم دلایل ناکامی تیراندازان در جاکارتا و کم مدال آوری این کاروان، تعداد کم حضور در رویدادهای مهم تیراندازی در یک سال گذشته باشد.
وی اظهار امیدواری کرد تا مشکل کمبود فشنگ نیز حل شود تا تیراندازان ایرانی هم بتوانند حداقل نزدیک به همتایان خارجی خود با فشنگ تمرین کرده و با آمادگی بهتری در مسابقات جهانی و انتخابی سهمیه المپیک حضور یابند.
بازی های المپیک 2018 بوینس آیرس آرژانتین 15 تا 26 مهرماه برگزار می شود و ایران با امیر سیاوش ذوالفقاریان در رشته تفنگ و عرفان صلواتی در رشته تپانچه در این رقابت ها شرکت می کند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار