178603
۰۹ مهر ۱۳۹۷

انتقال شبانه کودکان مهاجر به «شهر چادری» در بیابان‌های تگزاس

روزنامه نیویورک تایمز از عملیات انتقال شبانه کودکان بازداشت شده مهاجر به یک شهر چادری در بیابانهای تگزاس با استفاده از اتوبوسهای پوشیده با چادر خبر داد.

به گزارش کودک پرس، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در زمینه مهاجران در آمریکا نوشت، دولت آمریکا طی هفته‌های گذشته صدها کودک مهاجر را در نیمه شب و در خواب و بیداری آنها با اتوبوسهایی که با چادر شیشه‌های آن پوشیده شده است به همراه یک وعده غذای حاضری و سرپایی، از مناطق مختلف به پناهگاههای چادر که در بیابانهای از تگزاس تا نیویورک منتقل کرده است.

نیویورک تاینز می‌گوید، اغلب کودکانی که دارای مجوزهای قانونی برا اقامت نبوده‌اند توسط مقامات اداره مهاجرت فدرال آمریکا بازداشت و در این پناهگاهها اسکان داده شده‌اند، جاییکه هر دو یا سه نفر از آنها در یک چادر نگهداری می‌شود.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داد، در عین حال این کودکان تحت آموزش هستند و وکلای یا نمایندگان قانونی آنها به این کودکان دسترسی دارند. این گزارش افزود، در چادرهایی که در شهر مرزی تورنیلو در تگزاس در کنار هم ردیف هستند کودکان 10 تا 20 ساله براساس جنسیت تفکیک شده و در تخت خوابهایی در این چادرها می‌خوابند. در آنجا هیچ مدرسه‌ای نیست، به بچه کتاب درسی داده میشود اما هیچ الزامی به انجام تکالیف درسی ندارند و دسترسی به خدمات حقوقی و قانونی نیز محدود است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت؛ این سفرهای نصف شبی در سراسر کشور در جریان است چرا که دولت واشنگتن به دنبال یافتن جا برای 13 هزار کودک مهاجر بازداشت شده در سرتاسر آمریکا است.

 

براساس این گزارش، این بیشترین تعداد کودکان بازداشت شده در آمریکا در تاریخ این کشور است که نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش یافته است. براساس گزارش وزارت بهداشت و بهزیستی آمریکا، میانگین زمان بازداشت این کودکان طی یک سال گذشته بین 34 تا 59 روز بوده است که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.  براساس این گزارش، هر هفته صدها کودک از مناطق مختلف به شهر چادری در غرب تگزاس منتقل میشوند که تا کنون بیش از 16000 نفر جمعیت آن تخمین زده شده است.

کمپ کودکان تورنیلو که در 35 مایلی شهر الپاسو در مکزیک واقع شده است یک شهر کوچک چادری است و مثلا دارای توالتهای قابل حمل است.  این کمپ در ماه ژوئن به مدت 30 روز برای نگهداری 400 کودک ایجا شد، در ماه سپتامبر به منظور اسکان 3800 نفر توسعه داده شد و اکنون انتظار می‌رود حداقل تا آخر سال 2018 باقی بماند.  سخنگوی وزارت بهداشت و بهزیستی آمریکا میگوید که شهر چادری معمولا برای نظامیان استفاده می‌شود و هدف ما این است که از این تسهیلات موقتی فقط تا زمانی که واقعا نیاز باشد استفاده کنیم. وی افزود: نیاز به چنین شهری نشان میدهد که سیستم مهاجرت ما چقدر با مشکل مواجه است.

همچنین تعداد خانواده ها و کودکان تنها و بدون همراه نشانه مشکلات بزرگتر و حتی یک سیستم مهاجرتی معیوب است. این سفرهای کودکان که بدون همراه انجام می‌شود آنها را مستعد قاچاق انسان، استثمار و سوء استفاده از آنها می‌کند. نیویورک تایمز در پایان نوشت، تا کنون حدود 100 پناهگاه چادری برای اسکان کودکان مهاجر که بازداشت می‌شوند اختصاص یافته است. بعضی از افرادی که در این پناهگاهها کار می‌کنند از عدم آموزش به کودکان و شرایط بد انتقال و همچنین احتمال فرار کودکان در طول مسیر انتقال خبر داده‌اند. اخبار مربوط به بازداشت کودکان مهاجر طی ماههای گذشته باعث انتقادات زیادی در زمینه مسائل حقوق بشری از دولت دونالد ترامپ شده است.

ترامپ در ماههای گذشته بزرگسالانی که قصد دارند وارد آمریکا شوند را بازداشت کرده و آنها را روانه بازداشت‌گاه‌های موقتی کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این سیاست به جدایی کودکان خردسال از والدینشان منجر شده است. سرپرستی کودکان همراه این مهاجران به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده می‌شود. پیش از این تصاویر و فیلم‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد دولت آمریکا خانواده‌های مهاجران بازداشت‌شده را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند.

 

جدایی خانواده‌های مهاجر بعد از آن جنجالی شد که دولت ترامپ از حدود دو ماه پیش سیاست خود موسوم به «بدون مدارا» را در قبال مهاجران غیرقانونی اجرایی کرد. سازمان ملل متحد سیاست‌های دولت ترامپ در قبال مهاجران را محکوم کرده و خواستار توقف فوری آن شده است. دولت‌های بسیاری از کشورها، از جمله کشورهای متحد آمریکا هم این اقدام را محکوم کرده‌اند. ترامپ در مقابل گفته او اجازه نخواهد داد آمریکا به «اردوگاه مهاجران و کارخانه نگهداری پناه‌جویان» تبدیل شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار