موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
178479
۰۸ مهر ۱۳۹۷
رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت مطرح کرد؛

انجام ۱۰ هزار عمل موفق کاشت حلزون گوش برای کودکان/ تولد ۳ هزار کودک کم‌شنوا در هر سال

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت گفت: سالانه حدود ۳ هزار کودک کم شنوا به مجموع کودکان کم‌شنوای کشور افزوده می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، سعید محمودیان رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر تکنیک‌های نقشه‌برداری مغز در مرحله تحقیقات است اما به این وسیله می‌توانیم به عملکرد مغز شناخت بهتری داشته باشیم و اقدامات لازم را برای برگرداندن اختلالات مغزی به حالت عادی انجام دهیم.

وی افزود: تکنیک نقشه‌برداری مغز در حال حاضر در مرحله تحقیقات است اما نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده و ما باید از این تکنیک‌های نوینی که در اختیار داریم برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده کنیم.

محمودیان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ آزمایشی نمی‌تواند اختلالات مغزی را به صورت کامل به ما نشان دهد، گفت: امیدواریم در آینده با استفاده از تکنیک نقشه‌برداری مغز شناخت بیشتری به اختلالات مغزی داشته باشیم تا بتوانیم روش‌های درمانی مناسبی را ارائه دهیم.

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در وزارت بهداشت در زمینه شنوایی کودکان و نوجوانان انجام شده است اما اکنون از هر هزار تولد 3.7 نوزادان به کم‌شنوایی یا اختلال در شنوایی مبتلا هستند و سالانه حدود 3 هزار کودک به مجموع کودکان کم‌شنوای ما افزوده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 12 درصد از مردم جهان با نوعی معلولیت زندگی می‌کنند که این رقم بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال افزایش است.

 

محمودیان ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بسیاری از خانواده‌ها متوجه بیماری فرزند نمی‌شوند که این مشکلات شنوایی در آینده اثرات سوئی بر سلامت کودک خواهد گذاشت.

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت با بیان اینکه در سنین بالا استفاده خودسرانه از داروها در منزل برای درمان بیماری‌های گوش رواج یافته است این موضوع را یکی از عوامل تشدیدکننده این بیماری دانست.

وی تصریح کرد: آلودگی‌های صوتی در کشورهای در حال توسعه بار این بیماری را به شدت بالا برده و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت کم‌شنوایی رتبه سوم را در GBD به خود اختصاص داده است.

 

محمودیان در پایان با اشاره به برنامه کاشت حلزون توضیح داد: این برنامه از 10 سال قبل تاکنون در کشور اجرا شده و سهم مطالعات مربوط به شنوایی بسیار بالا بوده است به طوری که از 10 سال پیش تاکنون برای 10 هزار نوزادی که به مشکلات شنوایی مبتلا بوده‌اند عمل کاشت حلزون انجام شده و آنها را به زندگی عادی بازگردانده‌ایم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار