177188
۰۱ مهر ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی بهزیستی:

آینده بهتر کودک در گرو دغدغه کم‌تر و محیط سالم‌تر است

معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت: هرچه کودک دغدغه کمتری داشته باشد و در فضای سالم‌تری زندگی کند، آینده بهتری خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، غلامحسین حقدادی در مراسم طرح مهرانه (برنامه حمایت تحصیلی از کودکان کار) که در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، اظهار کرد: دوران کودکی دوران بسیار مهمی است و تربیت تاثیر بسیاری دارد. توجه به این نکته که باید اقدامات مناسبی در خصوص تربیت و پرورش کودکان داشته باشیم در آینده آن‌ها تاثیر به‌سزایی دارد.

وی ادامه داد: اگر والدین تمایل دارند کودکانشان در آینده شغل و زندگی خوبی داشته باشند باید پایه‌های بنیادی آن را در کودکی تقویت کنند. افرادی که موفق می‌شوند در آینده هوش، شخصیت، پشتکار و… خوبی داشته باشند در دوران کودکی پرورش یافته‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خاطر نشان کرد: ممکن است خانواده‌ها شرایط و امکانات کافی برای پرورش کودکان خود نداشته باشند اما نباید دست از تلاش بردارند. هرچه کودک دغدغه کمتری داشته باشد و در فضای سالم‌تری زندگی کند آینده بهتری خواهد داشت.

 

حقدادی افزود: اینکه خانواده‌ها بتوانند کودکانی فعال پرورش دهند که در امرار معاش به خانواده کمک کنند ناپسند نیست اما باید توجه کنیم که فضایی برای رشد کودکان نیز در نظر بگیریم. نکته مهم دیگری که باید مطرح شود این است که کودکان نباید به هیچ وجه از تحصیل بازبمانند.

 

وی اظهارکرد: بسیاری از نوابغ و افراد مهمی که در جوامع بوده‌اند در کودکی شرایط مالی خوبی نداشتند و انگیزه‌ای برای رسیدن به مقامات بالا داشتند. خانواده‌ها باید انگیزه لازم را در کودکان خود ایجاد کنند زیرا آن‌ها غالبا با استعداد هستند.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار