موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
17681
۱۶ خرداد ۱۳۹۶

جشنواره قرآنی «آسمانی‌ها» ویژه کودکان تیرانی

جشنواره قرآنی است که هر ساله به همت خانه نور کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان تیران و همکاری نهادها و ادارات فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس، صادق صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون به برنامه های فرهنگی و قرآنی آسمانیها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جشنواره قرآنی «آسمانیها» ویژه کودک و نوجوان است که هر ساله به همت خانه نور کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان تیران و همکاری نهادها و ادارات فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: امسال هفتمین دوره این جشنواره با محوریت حفظ و قرائت جز سی قرآن کریم و مسابقه های انشا، مقاله و سخنوری با موضوعات قرآنی و توصیه های اخلاقی و اجتماعی قرآن اجرا خواهد شد که به دلیل فصل امتحانات این جشنواره در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

صالحی شناسایی استعدادهای قرآنی، کمک به شکوفایی استعدادها، ترویج معارف اسلامی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان و ایجاد فضای قرآنی در شهر را از اهداف این جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره با حضور قاری نوجوان و محفل انس با قرآن کریم و همچنین تجلیل از برترین های مسابقات قرآنی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن کریم و ایجاد بستر برای حضور کودکان و نوجوانان در فعالیت های قرآنی باید فراهم شود، تصریح کرد: ایجاد جذابیت در برنامه های فرهنگی و قرآنی موجب جذب کودکان و نوجوانان به فعالیت های قرآنی می شود و این موضوع بستری برای همراه سازی و انس بیشتر آن ها در آینده می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: برنامه هایی مانند جشنواره قرآنی آسمانیها که ویژه کودکان و نوجوانان است  و این جشنواره توام با بخش های هنری از جمله تئاتر قرآنی می باشد جذابیت خاصی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه طرح های فرهنگی و قرآنی باید جذاب باشد، یادآورشد: در برگزاری این جشنواره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان، کانون نسل جوان فردا و کانون فرهنگی هنری جوانان بهشت شهرستان همکاری دارند.

منبع: خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار