موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
176368
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
نوگولان عاشورایی لبنان:

نوگلان عاشورایی لبنان؛ پیشاهنگان مقاومت

«بتول مرتضی» کودک لبنانی است که پدرش «خلیل» یک سال و نیم پیش در حلب سوریه به شهادت رسیده به خبرنگار ایرنا می گوید پدرم در راه امام حسین (ع) شهید شد و ما نیز راه او را دنبال می کنیم و طبق وصیتش تا پای جان در راه امام می ایستیم.

به گزارش کودک پرس ،هزاران کودک و نوجوان لبنانی، همچون سال های گذشته به یاد حضرت رقیه (س) و حضرت قاسم(ع) در مراسم نوگلان عاشورایی که در مجتمع «سیدالشهدا (ع)» واقع در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، شرکت کردند.
این مراسم به همت جمعیت «کشافة الامام المهدی (عج)» (پیشاهنگان امام مهدی(عج) همزمان با ششمین روز ماه محرم برگزار شد و دختران و پسران عزادار لبنانی گرد هم آمدند تا درس های مکتب عاشورا را مرور کنند.
«ریان» دختر دبستانی حاضر در این مراسم  گفت: ما به اینجا آمده ایم تا به ندای حضرت رقیه(س) دختر امام حسین(ع) لبیک بگوییم و به خاطر شهادت پدر ایشان به او و همچنین به حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت عرض کنیم و قطعا شعار ما همیشه «لبیک یا رقیه» خواهد بود.
«محمد» پسر نوجوان شرکت کننده در مراسم نوگلان عاشورایی نیز خاطرنشان کرد: ما از کوچک و بزرگ، اینجا هستیم تا بر امام حسین(ع) عزاداری کنیم. راه ما راه قاسم است و باید بدون ترس از کسی در برابر دشمن بایستیم و همیشه در خط امام حسین (ع) باشیم.
«فضل» نیز یادآور شد: قاسم در دفاع از امام حسین(ع) به شهادت رسید و گفت که شهادت برای من از عسل شیرین تر است؛ ما هم به خواست خدا این راه را ادامه خواهیم داد.
در این مراسم با شکوه نوجوانان و کودکان هم قاری قرآن بودند، هم روضه خوان و مداح.
نوجوانان و کودکان بر مصائب اهل بیت(علیهم السلام) مرثیه سرایی کردند، گریستند و بر سینه زدند و هم در برنامه هایشان یک نمایش از واقعه کربلا و یک سرود عاشورایی اجرا کردند.
در میان انبوه کودکان و نوجوانان دانش آموز، فرزندان یا خواهران و برادران شهدا و ایثارگرانی حضور داشتند که با تقدیم جان خود در برابر تروریستهای تکفیری و رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند.
علاوه بر بتول، یکی دیگر از فرزندان شهدا، «حسین» فرزند شهید «علی شبیب محمود»، معروف به «ابوتراب رویس» بود؛ کسی که پدرش پس از دفع شر تروریست های تکفیری از حرم حضرت عقیله بنی هاشم، پرچم سرخ را بر گنبد حرم حضرت زینب(س) برافراشت و از فراز گنبد حضرت، ندای لبیک یا حیدر و لبیک یا زینب سر داد.
حسین گفت: پدرم در سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب به شهادت رسید؛ او در راه دفاع از عقیده و دفاع از امام حسین(ع) و دین اسلام شهید شد. او شهید شد تا ما با آزادی و عزت زندگی کنیم.
طنین صدای معصوم این کودکان و نوجوانان در هنگام سردادن شعارهای «هیهات منا الذلة» ، «لبیک یا حسین» ، «لبیک یا رقیه» و «لبیک یا قاسم» شنیدنی بود و دیدن چشمانشان در هنگام جاری شدن اشک های پاک آنها دل را از زنگار دنیا می شست.
رهروان کوچک راه عاشورا، پس از تجدید بیعت با راه سرخ کربلا و راه سبز ظهور، با دعا برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) این مراسم را پایان دادند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار