موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
175965
۲۴ شهریور ۱۳۹۷
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان:

هدف قهرمانی آسیا است

«عباس چمنیان» سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: هدف کادر فنی و بازیکنان، دومین صعود پیاپی به جام جهانی این رده سنی برای نخستین بار در تاریخ کشور و کسب مقام قهرمانی آسیا است.

به گزارش کودک پرس ، مسابقات قهرمانی آسیا در رده نوجوانان، انتخابی جام جهانی این رده سنی نیز هست و از حدود 50 تیم، در نهایت 16 تیم باکیفیت از دور مقدماتی به مرحله نهایی صعود کردند که این کار را برای همه تیم ها سخت می کند.
وی گفت: تیم های آسیایی در رده های پایه به خوبی کار می کنند و فاصله خود را با یکدیگر به حداقل رساندند تا هیچ تیمی در این دوره از مسابقات ضعیف نباشد و با توجه به تلاش برای کسب سهمیه جهانی، انگیزه همه تیم ها برای رسیدن به این مهم زیاد باشد.
سرمربی تیم نوجوانان ایران افزود: تیم ایران نیز تلاش دارد از عنوان قبلی خود که نایب قهرمانی آسیا است دفاع کند و در یک سال گذشته پس از صعود به عنوان سرگروه از دور مقدماتی به مرحله نهایی، طبق برنامه ریزی های قبلی عمل کردیم و امیدواریم در کنار تکرار موفقیت دوره گذشته، نمایش زیبایی از بازیکنان شاهد باشیم.
چمنیان ادامه داد: فوتبال چه در رده های سنی و چه در رده بزرگسالان با معیار زیبایی و جذابیت شناخته می شود که در دوره های گذشته این مهم در کنار کسب نتیجه در اولویت قرار گرفت. البته تیم های اندونزی، هند و ویتنام همگروه های ایران در این دوره از رقابت ها به رغم اینکه در ظاهر تیم های آسانی به نظر می رسند، ولی طبق آنالیزی که انجام دادیم با کیفیت هستند. زیرا ویتنام نزدیک به یک دهه است همیشه در رده های سنی و امید مدعی بوده و تیم امید آنها در بازی های آسیایی 2018 نیز نمایش قابل قبولی ارائه داد.
وی افزود: تیم هند هم با توجه به 2 میزبانی در رقابت های قهرمانی آسیا و جام جهانی نوجوانان، سرمایه گذاری خوبی در این خصوص انجام داده و اندونزی نیز تیم سرعتی و خطرناکی است تا کار نوجوانان ایران در مرحله گروهی ساده نباشد. همچنین پس از صعود از مرحله گروهی، باید در مرحله حذفی مقابل یکی از تیم های عراق، کره جنوبی، استرالیا و یا افغانستان بازی کنیم که همه این تیم ها از توان خوبی برخوردار هستند.

** برای رشد فوتبال ملی در همه رده ها باید آکادمی باشگاه ها تقویت شوند

چمنیان در خصوص شرایط فعلی فوتبال پایه در کشور اظهار داشت: ایران استعدادهای زیادی در فوتبال و سایر رشته های ورزشی دارد. اما آنچه در تمام دنیا ثبات شده، این است که استعداد فقط یک زمینه اولیه برای موفقیت است و اگر استعداد پرورش داده نشود، فایده برای رشد نخواهد داشت. بر همین اساس آنچه که در باشگاه های فوتبال معمولا مورد غفلت قرار می گیرد، آکادمی است در حالی که در تمام دنیا آکادمی ها سبب پرورش استعدادها هستند.
وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته نزدیک به 100 بازیکن از استعدادهای فوتبال کشور در رده نوجوانان مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند. در حالی که بازیکنان مستعد بیشتری در کشور وجود دارند که آکادمی های باشگاه های لیگ برتری و حتی لیگ های پایین تر می توانند در شناسایی آنها و معرفی این بازیکنان به تیم های ملی نقش پررنگی بازی کنند.

** اردوهای برون مرزی نقش مهمی در موفقیت هر تیمی دارد

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت که با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، شانس برگزاری اردوهای برون مرزی برای ملی پوشان به حداقل رسید. زیرا پیش از این قرار بود در کشور ایتالیا و قزاقستان اردوی تمرینی برگزار کنیم که لغو شد.
چمنیان ادامه داد: تیم های همگروه ما در این دوره از رقابت ها هر چند استعداد ایرانی ها را ندارند ولی با برخورداری از تجربه بین المللی و انجام بازهای دوستانه متعدد، وضعیت خود را ارتقاء می دهند و فاصله خود را با تیم های ایرانی کم می کنند که این سبب می شود تیم های درجه 2 آسیا به تیم های ایرانی رسیده و گاهی سبقت هم بگیرند.
وی افزود: البته در مدت 2 سالی که با تیم نوجوانان و فدراسیون فوتبال فعالیت می کنم، همه اعضای کمیته جوانان فدراسیون، آقایان مهدی تاج و محمدرضا ساکت رئیس و دبیرکل فدراسیون، انصافا نگاه جدی توام با احترام به تیم های پایه داشته و دارند ولی برای تامین آینده فوتبال باید بودجه بیشتری به این بخش اختصاص داده شود. زیرا هزینه کردن در فوتبال پایه در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده است.
سرمربی تیم نوجوانان درباره تعداد اردوهای برون مرزی این تیم پیش از اعزام به مالزی گفت: در طول یک سال گذشته 4 اردوی برون مرزی داشتیم و 9 بازی دوستانه برگزار کردیم اما این میزان کافی نیست و نیاز بود حداقل هر ماه یک دیدار بین المللی برای ملی پوشان برگزار شود تا تجربه آنها را در این سطح ارتقاء یابد.
وی ادامه داد: تیمی مانند عراق در حالی در دوره قبلی این مسابقات و در ضربات پنالتی دیدار فینال، ایران را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید که بیشتر اردوهای خود را در اروپا برگزار کرد؛ یا تیم هند در دوره قبل 45 روز اردوی مشترک با تیم جوانان بایرن مونیخ در آلمان داشت که نشان از تلاش همه کشورها برای کسب تجربه بین المللی است واقعا در این زمینه نیاز است نگاه متفاوت تری نسبت به گذشته به تیم های رده های سنی صورت بگیرد.
چمنیان همچنین گفت: امیدوام با دعای خیر مردم نتیجه لازم را در مسابقات پیش رو بگیریم و با توجه به سطح انتظاراتی که از تیم ملی نوجوانان وجود دارد، پاسخ مثبتی به محبت های مردم بدهیم.
آخرین مرحله اردوی تیم فوتبال نوجوانان ایران برای حضوری موفق در رقابت های قهرمانی آسیا از 19 شهریور ماه آغاز شده و قرار است شاگردان چمنیان فردا – یکشنبه – برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، عازم مالزی شوند.
محمد امین هزباوی، فرزان مالکی نژاد، ابوالفضل علیزاده، امیر جعفری، محمدرضا باقری، امیررضا اسلام طلب، محمد رضا شکیب خو، علیرضا باویه، سیدپوریا تیموری، حسین حاجی زاده، امیرحسین نیکپور، امیرحسین عزیزی، مهدی سیدی بارنجی، پیام پارسا، یاسین سلمانی، امیرشعبانی، حمیدرضا شریفی، آریا برزگر، حسین شاوردی، سیدمحمدرضا حسینی، امیرحسین امن زاده، محمدامین دوستعلی و علیرضا خدابخشی 23 بازیکن اعزامی به مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا هستند که 30 شهریور در اولین بازی خود به مصاف تیم اندونزی می روند.
نوجوانان ایران در حالی برای کسب قهرمانی آسیا تلاش می کنند که در دوره قبلی جام جهانی 2017 هند شگفتی ساز شدند و پس از صعود از مرحله گروهی، تیم های آلمان و مکزیک را به ترتیب در مرحله یک شانزدهم و یک هشتم نهایی شکست دادند و در یک چهارم نهایی این مسابقات با قبول شکست 3 بر یک مقابل اسپانیا، وداع با شکوهی از جام جهانی داشتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار