موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175924
۲۴ شهریور ۱۳۹۷
در محرم بخوانید؛

«قاصدک کربلا»؛ روایت زندگی کودک ۳ ساله دشت کربلا

کتاب قاصدک کربلا, روایت زندگی دردانه امام حسین (علیه‌السلام) با زبان کودکان و نوجوانان است.

به گزارش کودک پرس ، دختر خردسال امام حسین , حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) در واقعه کربلا حضور داشت و با کاروان اسرا به شام برده شد و در شام نیز درگذشت. کتاب های بسیاری از قهرمانان کوچکی که در واقعه کربلا حضور داشتند برای کودکان و نوجوانان تالیف شده است که کتاب قاصدک کربلا یکی از این کتاب ها است.

قاصدک کربلا،(حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) قاصدکی در دشت کربلا )کتابی است برای کودکان و نوجوانان به نویسندگی محبوبه زارع از سوی انتشارات بوستان کتاب قم به چاپ رسیده است . نویسنده در این اثر می کوشد با بیانی عاطفی، تصویرهایی از آن واقعه بزرگ را به گونه ای ملموس برای مخاطبان ترسیم کند.

معرفی کتاب:
این کتاب یکی از جلدهای مجموعه «قهرمانان کوچک کربلا» است و با استناد به منابع تاریخی معتبر، به بیان سرگذشت حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) در واقعه عاشورا می پردازد.

«قهرمانان کوچک کربلا»، مجموعه ای ادبی ـ داستانی است که با بهره جستن از نثری روان، شخصیت های کوچک حادثه کربلا نظیر قاسم بن حسن(علیه‌السلام)، عبداللّه بن حسن(علیه‌السلام)، طفلان مسلم، علی اصغر(علیه‌السلام) و رقیه(سلام‌الله علیها) را معرفی می کند.کتاب قاصدک کربلا روایتگر زندگی دردانه امام حسین (علیه‌السلام) است.

در این کتاب, قاصدکی از زاویه دید سوم شخص به سراغ احساسات دختری کوچک که آرزوی سفر دارد, رفته است ؛قاصدک با همراهی حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) داستان را برای مخاطبان کتاب روایت می کند.

این کتاب شامل 6 قسمت است که قسمت اول با خبر مرگ معاویه آغاز می شود و قسمت ششم با شهادت دردانه امام حسین(علیه‌السلام) پایان می یابد. قسمت پنجم و ششم بخش های زیبا و اصلی داستان است. رقیه (سلام‌الله علیها) با زبان خود واقعه عاشورا و رفتن پدر، برادران و دوستان پدر خود را ذکر می کند.

 

در بخشی از کتاب می خوانیم:
دخترک گفت: ما به سفر رفتیم، به کربلا,آدم های زیادی با اسب و شمشیر در آن بیابان جلوی ما را گرفتند. ما در صحرا خیمه زدیم. یک خیمه کوچک داشتیم. در آن من بودم و علی اصغر و رباب و سکینه.

دنیای کودکانه رقیه (سلام‌الله علیها) آرزوی شاهزادگی را داشت. رقیه (سلام‌الله علیها) در خرابه های شام وقتی سر بریده پدر را دید کمی با آن سخن گفت. به او گفت: پدر مگر نگفتی برای من قصری زیبا در شام می سازی قصری بزرگتر از عالم…

 

قصه «قاصدک کربلا»، شما را با سوالات کودکانه و دنیای شیرین دختری آشنا می کند که گرچه کودک است اما به مانند مادربزرگش حضرت فاطمه زهرا علیها السلام دانا و باهوش است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار