175567
۲۱ شهریور ۱۳۹۷
کارگردان هلندی «زرافه من»:

خلاقیت مهمترین مولفه تولید فیلم کودک است

فیلم‌ساز هلندی اهل آمستردام گفت: باید در حوزه کار برای کودکان اینقدر خلاقیت و ابتکار داشت که بتوان این قشر از جامعه را کنجکاو آثار خود کرد.

به گزارش کودک پرس ، «باربارا بردرو» درباره تازه‌ترین ساخته خود با عنوان «زرافه من» که در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور داشت، اظهار داشت: داستان فیلم‌های من، رویکردی منطقی و واقع‌گرا را برای مقابله با مشکلات ارائه می کنند و مخالف دیدگاه بیش از حد خوش‌بینانه‌ای هستند که در پایان، مخرب خواهد بود.
وی افزود: در واقع فیلم‌های من کودکانی را به تصویر می‌کشد که زندگی‌های سختی دارند و باید برای مقابله با موانع و مشکلات، مسیری دشوار را طی کنند.

این فیلم‌ساز هلندی ادامه داد: بچه ها باید بفهمند که راهکار اولیه، همواره راه حل مناسبی برای مقابله با موقعیتهای واقعی نیست و داشتن یک راه حل دوم برای مواجهه با شرایط دشوار، ضروری است.

بردرو با اشاره به اینکه در حوزه سینما همواره تلاش کرده اثری خلق کند که علاوه بر تاثیرگذاری ماندگار نیز باشد، گفت: این وظیفه در حوزه کار برای کودکان دوچندان می‌شود چرا که کار برای این سن سخت‌تر است، کودکان گاهی واکنش‌هایی واقعی و غیر تصنعی از خود نشان می‌دهند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر کارگردان دارای روش خاص خود است، افزود: باید در حوزه کار برای کودکان اینقدر خلاقیت و ابتکار داشت که بتوانید این قشر از جامعه را کنجکاو آثار خود کنید.
کارگردان فیلم «زرافه من» خاطرنشان کرد: هرچند آشنایی کاملی با آثار ایرانی ندارم اما طی چند روز برگزاری جشنواره فیلم کودک، تقریبا تمامی آثار ایرانی را دیدم و از تماشای آنها لذت بردم.

بردرو درباره توجه کودکان هلندی به سینما نیز گفت: کودکان سرزمین من نیز مانند همه کودکان، مجذوب فیلم‌های رنگی و پُر زرق و برق هستند؛ داستان‌هایی که عموماً در مناظری سرسبز و زیبا و در فضایی تاثیرگذار و فارغ از زمان شکل می‌گیرند.

سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۸ تا 14 شهریور ماه در دو بخش ملی و بین‌المللی در اصفهان برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار