175104
۱۹ شهریور ۱۳۹۷
رهنما :

هفته ملی کودک بستری برای اجتماع و هم‌افرایی فعالان حوزه‌ کودک

برپایی برنامه‌های هفته ملی کودک فرصت مناسبی است که علاوه بر جلب نگاه و توجه همه قشرهای جامعه نسبت به کودکان و حقوق انسانی و قانونی آنان، زمینه‌های همفکری، تعامل و هم‌افزایی تمامی نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط با این حوزه را فراهم آورد.

به گزارش کودک پرس ، سومین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان در تابستان 97 به میزبانی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری برگزار شد.
حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری در این دورهمی، ضمن عذرخواهی بابت عدم حضور در جلسات گذشته گفت: کانون پرورش فکری این مدت درگیر جشنواره هفته جهانی کودک هست. رهنما با معرفی برنامه‌های کانون در هفته کودک از سایر مجموعه‌های موجود در جلسه خواست بابت همفکری در شعار هفته کودک و برنامه‌های اجرایی مشارکت کنند.

 

برنامه های کانون پرورش فکری در هفته کودک

 

رهنما گفت: در هفته کودک نمایشگاه و ایونت‌های مختلف در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار می‌شود. و بابت این امر وزارت‌خانه‌ها و NGO ها، شهرداری، صدا و سیما، هلال احمر، پست و … تا انتهای این هفته به دبیرخانه ملّی کودک برنامه‌های خود را ابلاغ میکنند. وی از مجموعه‌های حاضر در جلسه خواست اگر مجموعه‌ای تمایل داشت برنامه‌ای برای بچه‌ها و والدین اجرا کند، کانون پرورش فکری میتواند از آن برنامه حمایت کند.
در ادامه رهنما در پاسخ به سوال سجاد اسم حسینی دبیر برگزاری نشست‌های دورهمی، پیرامون نحوه حمایت کانون از طرح‌های مربوط به هفته ملی کودک و میزان حمایت مالی از طرح‌ها افزود گفت: این حمایت کانون پرورش فکری به چه نحوی است؟ آیا این حمایت صرف دادن فضا به مجموعه‌های دیگر برای ارائه محصول است؟
رهنما در پاسخ به این سوال گفت: کانون پرورش فکری در اعلام فراخوان و اجرا (از اعضای ارشد و یا عضو کانون) و راهبری برنامه (با دادن مربی) در راستای کمک به مجموعه‌ها حمایت خود را ابراز میکند. از طرفی باکس‌های مختلف رادیو و تلویزیون را برای مجموعه‌های حاضر در نمایشگاه اختصاص داده شده است . اما بابت ارائه رقم و بودجه چون مجموعه‌ها زیاد هستند و در مجموع رقم بزرگی میشود شاید کانون نتواند کمک ویژه‌ای بکند.

 

هدف از برگزاری هفته کودک چیست؟

 

خسرو سلجوقی، مشاور وزارت ارتباطات از حامد رهنما درخواست نمود تا هدف برگزاری هفته کودک را بیان کند.
حامد رهنما دبیر هفته ملی کودک اجتماع و هم‌افرایی حوزه‌های کودک را یکی از علل اصلی برگزاری هفته کودک برشمرد. رهنما گفت: این هفته موقعیت مناسبی است برای حضور و اجتماع مجموعه‌هایی که در حوزه کودک و نجوان فعالیت میکنند. برپایی برنامه‌های هفته ملی کودک فرصت مناسبی است که علاوه بر جلب نگاه و توجه همه قشرهای جامعه نسبت به کودکان و حقوق انسانی و قانونی آنان، زمینه‌های همفکری، تعامل و هم‌افزایی تمامی نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط با این حوزه را فراهم آورد. معمولا این هم‌افزایی‌ها و مشارکت‌ها اتفاقات خوبی را رقم زده است. برای مثال همین تفاهم‌نامه همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و فارابی برای حمایت از سینمای کودک، از سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان کلید خورد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهرماه امسال در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب، و در مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار