موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
174273
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
فریال بهزاد؛

بانوان، بنیانگذاران فیلم کودک بعد از انقلاب هستند

کارگردان و فیلمنامه‌نویس حوزه کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سریالی شبیه “آتش دل” اما با فرهنگ و سنت‌های اصفهان خواهد ساخت، گفت: مردم اصفهان با آگاهی بالا با سینما برخورد می‌کنند، کودکان را دوست دارند و استقبال بچه‌ها و خانواده‌ها در اصفهان از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بسیار بیشتر است.

به گزارش کودک پرس ، فریال بهزاد در حاشیۀ مراسم بزرگداشت وی که در سینما فلسطین اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به نظر من برگزاری آیین‌های بزرگداشت ایده خیلی خوبی است. تعداد پیشکسوتانی که در این زمینه کار کرده‌اند و لازم است برای آنها آیین قدردانی و بزرگداشت برگزار کرد، زیاد است و امیدوارم در سال‌های آینده از همه کسانی که برای سینمای کودک زحمت کشیده‌اند قدردانی شود و همه قدر زحماتشان را بدانند.

بهزاد با بیان اینکه احساس می‌کنم خیلی زود بود که برای من بزرگداشت برگزار شود، ادامه داد: شاید خیلی از افراد پیشکسوت‌تر از من هستند که زحمات زیادی برای فیلم‌های کودک کشیده‌اند و امیدوار هستم که در سال‌های آینده از آنها هم قدردانی شود. در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان سال گذشته برای افراد زیادی مراسم بزرگداشت برگزار کردیم که متأسفانه برخی از آنها امسال در قید حیات نیستند و باید فرصتی پیش آید که قبل از آنکه افسوس بخوریم که در این دنیا نیستند، از همه آن‌ها قدردانی کنیم.

از شنیدن مراسم بزرگداشت برای خودم شوکه شدم

کارگردان کاکلی از احساس خود درخصوص اینکه به‌عنوان نخستین بانوی فیلمساز در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته است، گفت: هیجان زیادی دارم و خیلی شوکه شدم. بسیار خوشحال هستم و امیدوارم برگزاری این مراسم برایم انگیزه‌ای شود تا فیلم‌های بهتری برای بچه‌ها بسازم.

وی در مورد جایگاه فیلمسازان بانو در سینمای ایران گفت: به نظر من این افراد جایگاه خیلی بالایی دارند. اکثر پیشکسوتان سینمای کودک خانم‌ها هستند که مایه افتخارند. آنها نخستین کسانی هستند که سینمای کودک را راه‌اندازی کردند و فیلم‌های فانتزی، تخیلی و عروسکی ساختند. همه دنیا آنها را می‌شناسند و به آنها احترام می‌گذارند. در واقع بنیانگذار فیلم‌های کودک بعد از انقلاب، خانم‌ها بودند.

بهزاد با اشاره به فیلم‌ها و ایده‌های آیندۀ خود، اظهار کرد: حقیقتاً ایده‌های زیادی دارم، اما سرمایه‌گذاری در حوزه کودک کم است چرا که اکران مناسبی به فیلم‌های کودک داده نمی‌شود و این فیلم‌ها در سطح ایران به‌خوبی به نمایش گذاشته نمی‌شود، سرمایه‌گذاران هم اشتیاقی برای ورود به این حوزه ندارند؛ در صورتی که اگر سرمایه‌گذاری شود صددرصد فیلم‌های درخشانی ساخته می‌شود که هم بچه‌ها را سرگرم می‌کند و هم پیام‌های خوبی به آنها می‌رساند. ایده‌های نو و جدیدی در ذهن دارم و منتظر ورود سرمایه‌گذار هستم.

ساخت سریال در اصفهان را امسال عملی می‌کنم

این نویسنده و کارگردان در خصوص ساخت فیلمی مجدد در اصفهان گفت: صددرصد علاقه‌مند هستم و اتفاقاً می‌خواهم در اصفهان یک سریال بسازم، اما بستگی به ورود سرمایه‌گذار دارد. تا الان ایده کلی ساخت این سریال به ذهنم رسیده است و مراحل قبل از تولید آن و مسئله اصلی که جذب سرمایه‌گذار است باقی‌مانده که در صورتی‌که  برای این کار سرمایه‌گذار پیدا شود دوست دارم حتما در اصفهان یک سریال بسازم چون همه از سریال موفق “آتش دل”  که در اصفهان ساخته بودم خوششان آمده بود و هر کسی که من را در اصفهان می‌بیند می‌گوید چرا دیگر فیلمی مثل آن نمی‌سازید. حتماً می‌خواهم سریالی شبیه آتش دل اما با فرهنگ و سنت‌های اصفهان بسازم و صددرصد تصمیم گرفته‌ام که امسال این کار را عملی کنم.

بهزاد در مورد ماندگاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: از این موضوع واقعاً خیلی خوشحال هستم چون اصفهان را خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم خاستگاه این جشنواره اصفهان است و حیف بود که جشنواره در شهر دیگری باشد چون آنها اصلاً درکی از جشنواره، فرهنگ و کودکان نداشتند و به همین دلیل تصمیم درستی است و امیدوار هستم که همیشه جشنواره در اصفهان ادامه پیدا کند.

وی در خصوص علاقه اش به اصفهان گفت: اصفهان شهر تاریخی است. مردم آن واقعاً با فرهنگ هستند و با آگاهی بالا با سینما برخورد می‌کنند، کودکان را دوست دارند. استقبال بچه‌ها و خانواده‌ها در اصفهان از  جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان و حضور آنها برای تماشای فیلم در سینما نسبت به جاهای دیگر بسیار بیشتر است که نشان از فرهنگ بالای آن‌ها دارد چراکه از آگاهی بالایی برخوردار هستند.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار