17189
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

چگونه می‌توان کیفیت و کمیت شیر مادر را افزایش داد؟

استفاده از شیره انگور در زنانی که از رقیق بودن شیر خود شکایت دارند مفید است؛ مصرف اسفناج، کرفس, کنجد، چغندر، آشی که با نخود و جو پخته شده باشد، گوشت و مغز گوسفند و استفاده از رازیانه، تخم شوید و سیاهدانه در غذاها برای افزایش شیر و ارتقاء کیفیت آن مؤثر است.

به گزارش کودک پرس، غلامرضا کردافشاری درباره دوران کودکی با بیان اینکه کودک از آغاز تولد تا پایان سال دوم زندگی با سرعت در حال رشد است، اظهار کرد: از سال دوم به بعد اندکی از سرعت رشد کودک کاسته می‌شود و مجدداً در نزدیکی بلوغ، رشد سریع می‌شود؛ با توجه به این نکته و در نظر گرفتن تکامل دستگاه‌ها و اندام‌های کودک در سال‌های اول زندگی، به خوبی می‌توان به اهمیت نقش تغذیه در تأمین رشد و تکامل کودک پی برد.

«شیر مادر» مناسب‌ترین غذا برای کودک در 6 ماه اول زندگی

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: مناسب‌ترین غذا برای کودک در 6 ماه اول زندگی فقط شیر مادر است و از آن به بعد غذاهای کمکی به تدریج وارد رژیم غذایی کودک می‌شوند؛ حکمای طب سنتی در گذشته دستورات و راهنمایی‌های مفیدی را در رابطه با تغذیه مادران شیرده ارائه کرده‌اند تا شیر مادر با بهترین کیفیت در اختیار کودک قرار گیرد.

کردافشاری متذکر شد: بهترین مواد غذایی برای مادر شیرده عبارت است از گندم، گوشت بره، بزغاله، ماهی، کاهو، بادام و فندق و … است که همانگونه که مشاهده می‌شود مواد غذایی لطیف، معتدل، صالح الکیموس و کثیرالغذا در زمره آن وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر عکس استفاده از مواد غذایی کثیف، فاسدالکیموس یا قلیل‌الغذا مثل خردل و ادویه‌جات تند، نعناع، پیاز و سیر در زنان شیرده منع شده چرا که به هر نسبت که خون سالم و مناسبی در بدن زن شیرده تولید شود، شیر او نیز سالم‌تر است.

تخم شوید و سیاهدانه در غذاها برای افزایش شیر و ارتقاء کیفیت آن مؤثر است

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: استفاده از شیره انگور در زنانی که از رقیق بودن شیر خود شکایت دارند مفید است؛ مصرف اسفناج، کرفس, کنجد، چغندر، آشی که با نخود و جو پخته شده باشد، گوشت و مغز گوسفند و استفاده از رازیانه، تخم شوید و سیاهدانه در غذاها برای افزایش شیر و ارتقاء کیفیت آن مؤثر است.

منبع : تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار