171235
۲۴ مرداد ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نوشت‌افزار غیرایرانی با کیفیت و تصاویر زیبا تولید می‌شود/ باید تصاویر لوازم التحریر برای بچه‌ها جذاب باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نوشت افزار غیرایرانی با کیفیت و تصاویر زیبا تولید می‌شوند و برخی آثار خارجی به لحاظ فرهنگی و تربیتی بار منفی دارد اما جذاب است؛ باید نوشت افزار ما برای کودکان جذابیت داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، ششمین نمایشگاه ایران نوشت با حضور وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه از چند بُعد قابل توجه است که نخستین آن، اقتصاد فرهنگ است؛ یکی از موضوعات و کارکردهای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز توجه به اقتصاد فرهنگ است.

وی ادامه داد: به همان اندازه که اقلام ضروری چون نان، روغن و برنج را در سبد کالای مردم در نظر می‌گیریم، حق مردم است که کالای فرهنگی نیز در آن لحاظ شود که کتاب، فیلم، تئاتر، موسیقی، نوشت افزار از آن جمله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی اضافه کرد: تأمین نیازهای فرهنگی می‌تواند مقدمه‌ای باشد که مردم نیازهای معیشتی‌شان را با دست خود تأمین کنند زیرا فرهنگ تولید، فرهنگ مصرف، کیفیت کالای تولیدی همگی زیرمجموعه مقوله فرهنگ هستند.

 

وی با بیان اینکه باید جامعه به سمت کارآفرینی حرکت کند، افزود: کارآفرینی با شغل آفرینی متفاوت است زیرا کارآفرینی ارزش آفرینی است؛ ما می‌توانیم صرفاً کارخانه‌ای احداث کنیم که افرادی سرکار بروند اما اگر کارآفرین تربیت کنیم آنها ارزش آفرین می‌شوند و اقتصادی خودکفا، پویا و پایدار را رقم می‌زنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد فرهنگی یعنی فرهنگ و صنایع فرهنگی به کمک اقتصاد بیایند؛ نه اینکه یارانه بگیر و متکی به درآمد نفت و دولت باشند.

 

وی با بیان اینکه صنعت سینما، صنعت گردشگری و مانند آن همگی می‌توانند به اقتصاد فرهنگ کمک کنند، اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری مهم‌ترین مسئله را اقتصاد دانسته‌اند و به نظر می‌رسد ما در نهادهای فرهنگی برای کمک به اقتصاد کشور باید اقتصاد فرهنگ را رونق دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی و از اهالی فرهنگ خواست کمک کنند که چگونه فرهنگ را رونق دهیم و گفت: اگر به اهالی فرهنگ در حد منزلتشان حرمت نگذاشته‌ایم به سهم خود عذرخواهی می‌کنم؛ باید شأن و منزلت فرهنگیان و هنرمندان رعایت شود تا بتوانند نقش آفرین باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه بازار نوشت افزار ایرانی -اسلامی می‌تواند در اقتصاد اثرگذار باشد، ادامه داد: محصلان و دانشجویان به نوشت افزار نیاز دارند و خانواده ای نیست که دانش‌آموز و دانشجو داشته باشد اما نیازی به قلم و دفتر نداشته باشد؛ تقاضا وجود دارد و تولیدکنندگان باید به این نیاز پاسخ دهند و شرطش این است که این کالا باید برای مخاطب جذاب باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نوشت افزار غیرایرانی با کیفیت و تصاویر زیبا تولید می‌شوند و برخی آثار خارجی به لحاظ فرهنگی و تربیتی بار منفی دارد اما جذاب است؛ باید نوشت افزار ما برای کودکان جذابیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: تصویر عروسک آمریکایی را روی دفتر و کیف در مقابل چشم کودک قرار می‌دهیم همانجا اصرار می‌کند که همان را بخرد زیرا آن‌را دیده و در خاطرش مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی به رابطه بین فعالیت‌های هنری، سینمایی، انیمیشن و لوازم التحریر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال تصویر جناب خان برای بچه ها جذاب است چون خندوانه را دیدند.

 

وی تأکید کرد: حتما باید تصاویر نوستالژیک نوشت افزار برای بچه ها، تداعی کننده ارزش‌های بزرگتری باشد و بچه ها، محمدحسین فهمیده‌ها را هم خوب بشناسند؛ باید در تقویت فرهنگ خوداتکایی و خودکفایی تلاش کتیم و با همگرایی حرکت کنیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار