170774
۲۲ مرداد ۱۳۹۷

غنی‌سازی اوقات فراغت با توسعه فوتبال محلات در خوی

ورزشکاران حاضر در مسابقات فوتبال محلات خوی معتقدند، پرکردن اوقات فراغت کودکان در فصل تابستان از دغدغه‌های مهم والدین است تا کودک در یک فضای سالم به بالندگی برسد.

به گزارش کودک پرس ، شهرداری و شورای شهر خوی در کنار هیئت فوتبال این شهر در اقدامی درخور توجه و در چهارمین سال متوالی، برگزاری مسابقات فوتبال محلات در رده‌های سنی مختلف را در پارک سلامت  این شهر شروع کرده‌اند.

از نقاط ضعف این مسابقات می‌توان به برگزاری بازی‌ها در منطقه‌ای از شهر اشاره کرد که ایاب و ذهاب نونهالان و نوجوانان از مناطق دوردست با مشکل روبرو می‌شود.

لزوم ایجاد زمین‌های ورزشی کوچک در محلات و برگزاری مسابقات به‌صورت غیرمتمرکز، استعدادهای مستعد پنهان ورزشی را از لابه‌لای کوچه و پس‌کوچه خوی نمایان می‌کند.

به همین دلیل خبرنگار تسنیم برای مشاهده نقاط قوت و ضعف مسابقات فوتبال محلات گزارشی را از برگزاری این رویداد تهیه‌کرده که در پی می‌آید.

 

استعدادیابی باشگاه تراکتورسازی تبریز در خوی

اکبرطاهرلو مسئول برگزاری مسابقات محلات خوی اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقات، استعدادیابی برای تیم‌های پایه خوی است.

وی افزود: مربی استعداد یاب باشگاه تراکتورسازی تبریز، برای استعدادیابی در محل برگزاری مسابقات حضور یافته است و بازیکنان مستعد را به خدمت می‌گیرند.

طاهر لو گفت: هیئت فوتبال خوی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در سه رده سنی زیر 12، 14 و 16 سال مسابقات را برگزار می‌کند و برای تیم‌های اول تا سوم به ترتیب10، 7 و 5 میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده است و همچنین تیم اخلاق 3 میلیون ریال دریافت می‌کند.

مسئول برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات با شرکت 65 تیم و هر تیم در قالب 9بازیکن و یک سرپرست با برگزاری 173 مسابقه در طول 27 روز، هرروز از ساعت 8 صبح شروع و تا 20/30 عصر ادامه می‌یابد.

 

نقش اعضای شورای شهر در حد عکس یادگاری

سرپرست تیم مهر شهانق می‌گوید: اکثر تیم‌ها استقبال خوی کرده‌اند و وضعیت کیفی تیم‌ها نسبت به سال گذشته بالا رفته است و بردوباخت برای بازیکنان نباید معیار باشد و هدف استعدادیابی و پر کردن اوقات فراغت آنهاست.

رضا بابالو افزود: مسابقات باید بعد از خردادماه شود و برگزاری مسابقات در زمان فعلی، سبب از دست دادن مسابقات نونهالان استان شده است که با برگزاری مسابقات فوتبال محلات خوی تداخل زمانی دارد.

بابالو گفت: برای برگزاری از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی می‌کنیم اما اعضای شورای اسلامی شهر در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه برای گرفتن عکس یادگاری در محل برگزاری مسابقات حاضر می‌شوند و در زمان برگزاری مسابقات آن عزیزان یا مسئولی رانمی‌بینیم.

سرپرست تیم مهر شهانق با اشاره به مشکلات برگزاری مسابقات تصریح کرد: پزشک حاضر در محل مسابقات از امکانات مناسب پزشکی برخوردار نیست و بهتر بود از نیروهای هلال‌احمر استفاده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری مسابقات هیئت فوتبال یک پایه قضیه است که فقط نام شهرداری و شورای شهر گفته می‌شود و مجری مسابقات هیئت فوتبال خوی است و شهرداری تنها امکانات سخت‌افزاری را تأمین کرده است.

بابالو بیان داشت: شهرداری و شورا شهر بازیکنان مستعد انتخاب‌شده را در قالب یک تیم ساماندهی و حمایت مالی کند.

 

بی توجهی به زمان مسابقات

سرپرست تیم مدرسه چمران اظهارداشت: زمان برگزار مسابقات در وقت مناسبی برگزار نمی‌شود.

امید کریم زاده افزود: مسابقات نونهالان استان در هفته آینده شروع می‌شود و با برگزاری این مسابقات تداخل زمانی دارد.

کریم زاده گفت:تیم‌ها از شرایط فنی مطلوبی برخوردار هستند و بهتر بود ه‍یئت فوتبال، شرایط سنی بازیکنان را به سال میلادی محاسبه می‌کرد که در مسابقات استانی و کشوری به همین شکل محاسبه می‌کنند.

سرپرست تیم مدرسه چمران تصریح کرد: فوتبال خوی در رده‌های سنی حرفی برای گفتن دارد و شهرداری از تیم‌های پایه حمایت کند و امتیاز کشوری برای رده‌های سنی پایه خریداری کند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار