168676
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

تولید بسته‌های آموزشی بومی با موضوعیت دفاع مقدس برای دانش‌آموزان

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: تولید بسته‌های آموزشی بومی با موضوعیت دفاع مقدس برای دانش آموزان و پیوست آن به کتب درسی آنان از مهمترین راهکارهای انتقال این فرهنگ ناب به نسل نونهال و نوجوان انقلاب است که با تعامل با مسئولین آموزش و پرورش در سطح استان‌ها عملیاتی خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ «احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در کارگاه آموزشی «بررسی راهکارهای مشارکت با آموزش و پرورش در غنی سازی کتب و برنامه های درسی آموزشی با فرهنگ دفاع مقدس» که به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای آموزش و پرورش در تربیت آحاد افراد جامعه اظهار داشت: همه مردم و مسئولین نظام در دامن آموزش و پرورش رشد یافته و مراتب پیشرفت و تکامل علمی را طی می کنند.

وی گفت: با تغییر در حوزه باور است که در حوزه گفتار و کردار تغییر ایجاد می شود و آموزش و پرورش نقش قابل توجه‌ای در تغییر نگرش و باور نسل جوان ما دارد.

 

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان مهم ترین ابزار در تربیت دانش آموزان ابراز داشت: تولید بسته های آموزشی بومی با موضوعیت دفاع مقدس برای دانش آموزان  و پیوست آن به کتب درسی آنان از مهمترین راهکارهای انتقال این فرهنگ ناب به نسل نونهال و نوجوان انقلاب است که با تعامل با مسئولین آموزش و پرورش در سطح استان ها عملیاتی خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را در هر استان، بررسی راهکارهای ورود غیر‌مستقیم به کتب درسی دانش آموزان با تولید بسته‌های آموزشی و تربیتی دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس دانست، چرا که ورود مستقیم به کتب درسی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش می باشد.

یار‌محمدی در ادامه با بیان برخی از مصادیق و موضوعات ناب برای ارائه به دانش آموزان با رعایت  سطح بندی سنی و پایه‌ای آنان تصریح کرد: آموزش ضمن خدمت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، تعامل با امور تربیتی و دبیران پرورشی مدارس، همکاری با کانون‌های پرورشی فکری کودک و نوجوان در هر استان، تعامل با اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس، از مهمترین راهکارها برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی دفاع مقدس با رویکرد بومی – استانی است.

 

وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی دفاع مقدس استان‌ها در جهت هم افزایی نهادها و ادارات مرتبط، جهت تامین منابع مالی و خدماتی این طرح، ضروررتی انکارناپذیر است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار