165957
۲۶ تیر ۱۳۹۷

هک اطلاعات حساب‌های بانکی توسط نوجوان ۱۳ساله

پسر نوجوان ۱۳ساله با به دست آوردن اطلاعات حساب‌های بانکی چند شهروند، مبالغی از این حساب‌های بانکی برداشت کرد.

به گزارش کودک پرس ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پسر نوجوان به دنبال آشنایی با تلههک اطلاعات حساب های بانکی توسط نوجوان 13 ساله فیشینگ، به اطلاعات حساب 9شهروند مشهدی دست یافت و با شکایت یکی از شکات موضوع در دست پی گیری پلیس فتا قرار گرفت.

سردار قادر کریمی افزود: کارشناسان پلیس با تحقیقات فنی و پلیسی توانستند رد متهم را در فضای سایبری شناسایی و با هماهنگی قضایی، مجرم 13ساله را دستگیر کنند.

وی گفت: این مجرم در اینترنت با کانال آموزش فروش نرم افزارهای هک و نفوذ، آشنا شده بود و با نصب این نرم افزار توانسته بود به اطلاعات حساب 9نفر دسترسی پیدا کند و در مجموع از دو کارت 6میلیون ریال پول برداشت کرده بود.

 

فرمانده انتظامی استان افزود: برای به تله انداختن کاربران و دستیابی به اطلاعات حساب آنها، به کاربران لینک نرم افزار ردیابی را ارائه می داد و این لینک در واقع یک نرم افزار جاسوسی بوده است.

سردار کریمی گفت: طبق اعترافات این نوجوان؛ با انگیزه خرید گوشی تلفن همراه دست به این کار مجرمانه زده است زیرا والدینش توانایی مالی خرید تلفن همراه را برای فرزندشان نداشتند.

 

وی گفت: هرگز فرزندان خود را در فضای سایبری بدون نظارت آگاهانه تنها نگذارید و با کشف استعداد و خلاقیت فرزندان خود آنها را در هدایت مسیر تربیتی به سمت فرهنگ ارزشمند انسانی کمک کنید.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار