163669
۱۳ تیر ۱۳۹۷

یونیسف: ۱۲ میلیون کودک یمنی به کمک نیاز دارند

یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مناطق مختلف این کشور ۱۱ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه به ویژه به غذا و آب آشامیدنی نیاز دارند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» با انتشار بیانیه ای خواستار راه حل سیاسی و اعطای فرصتی برای صلح در یمن شد.

“هنریتا فور” مدیر اجرایی این نهاد در این بیانیه اعلام کرد: درگیری وحشیانه در یمن، این کشور راه به پرتگاه هلاکت سوق داده و اقتصاد تبدیل به خرابه شده و خدمات اجتماعی با مشکلات جدی مواجه است.

مدیر اجرایی یونیسف ادامه داد: قیمت ها افزایش یافته، بیمارستان ها آسیب دیده اند، مدارس به پناهگاه ها تبدیل شده و یا توسط گروه های مسلح تصرف شده است؛ در این راستا، یونیسف تلاش می کند برای کودکان و جوانان یمنی کمک ارائه کند اما باید راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در این کشور پیدا شود.

 

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: در مناطق مختلف این کشور 11 میلیون کودک به کمک های بشردوستانه به ویژه به غذا و آب آشامیدنی نیاز دارند.

 

لازم به ذکر است، با توجه به ادامه حملات سعودی ها به کشور یمن و تداوم محاصره ظالمانه این کشور، میلیون ها نفر از مردم یمن آواره شده اند و به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری های گوناگون قرار دارند.

 

 

 

 

منبع: ابنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار