163024
۱۰ تیر ۱۳۹۷

تعطیلی یک مدرسه کنسولگری آلمان در ترکیه/ برلین اعتراض کرد

به دنبال اقدام مقامات ترکیه‌ای مبنی بر تعطیل کردن یک مدرسه مربوط به کنسولگری آلمان در شهر ازمیر ترکیه، دولت آلمان خواستار توضیح آنکارا در این مورد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل کودک پرس، مقامات و پلیس ترکیه به اتهام آنچه که موارد قانونی خوانده‌اند، مدرسه  سفارت آلمان در ازمیر را تعطیل کردند. «درک فیلیپی» مدیر مدرسه در این مورد به  خبرگزاری آلمان گفت که گروهی متشکل از مقامات آموزشی شهر ازمیر روز پنجشنبه  به همراه شماری از نیروهای پلیس به مدرسه آمدند و هم به صورت کتبی و هم شفاهی اعلام کردند که این مدرسه مجوز قانونی ندارد و مدرسه مهر و موم شد.

 

این گروه زمانی وارد مدرسه شد که فقط سه ساعت از آغاز تعطیلات تابستانی گذشته بود. فیلیپی گفت که  تعطیلی مدرسه از دید وی موقت است و تمام تلاش‌ها برای اینکه  مشخص شود که چرا این مدرسه تعطیل شده است، بی‌وقفه ادامه دارد و افزود: «این تصمیم در تضاد کامل با مجوزی است که ما در اختیار داریم.» وزارت خارجه ترکیه  هم اعلام کرده است که این مدرسه احتمالا به عنوان شاخه‌ای از سفارت آلمان در آنکارا فعالیت می‌کرده است و امکان دارد که مقامات بخش آموزشی فقط مدارک مربوط به آن را گم کرده باشند.  مدیر مدرسه از این اقدام استقبال کرده است.

 

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که این مدرسه به عنوان یکی از مدارس رسمی آلمان در خارج از این کشور شناخته می‌شود و از لحاظ ساختار به کنسولگری ازمیر تعلق دارد. پایگاه اینترنتی دولت آلمان در مورد این مدرسه نوشته است که شاخه‌ای از مدرسه خصوصی سفارت آلمان در آنکارا است که سال 2008 تاسیس شده است. وزارت خارجه آلمان خبر تعطیلی این مدرسه را تائید کرده و از  دولت ترکیه خواسته است تا دلایل چنین اقدامی را تشریح کند. مدارس آلمانی در ترکیه عاملی مهم در روابط فرهنگی و آموزشی در روابط میان برلین و آنکارا محسوب می‌شوند. از این رو سفارت (آلمان) در آنکارا این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار