161096
۳۰ خرداد ۱۳۹۷
غلامحسین حقدادی عنوان کرد؛

گزارش کودک‌آزاری توسط بیمارستان‌ها به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ضروری است

غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از الزام قانونی گزارش کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ خبر داد و گفت: عدم اعلام آن تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، غلامحسین حقدادی افزود: دیروز بدون اعلام به سازمان بهزیستی و بدون هیچ گزارشی به اورژانس 123 یک کودک دو سال و نیمه که توسط مادرش مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود در مشهد فوت شد.
وی ادامه داد: طبق ماده 6 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال 1392 مجلس شورای اسلامی اطلاع هر مورد کودک آزاری به مقام قضایی و اورژانس 123 در صورت مراجعه به بیمارستانها توسط مسئولان و مدیران بیمارستان الزامی است اما این الزام قانونی در مورد کودک آزاری اخیر اجرا نشده است.

معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این کودک 6شش ماه پیش به دلیل بدسرپرستی و اعتیاد والدینش، در یکی از مراکز بهزیستی زیر پوشش قرار گرفته و نگهداری می شد اما با ترک اعتیاد و اخذ حکم قضایی، والدین دوباره این کودک را تحویل گرفتند که در نهایت به ضرب و شتم شدید کودک و فوت وی منجر شد.

وی افزود: اطلاع رسانی مدیران بیمارستان به اورژانس 123 منجر به پیگیری موضوع و احقاق حق در موارد کودک آزاری می شود. افزود: در این مورد با اعلام به موقع می توان با تهیه گزارش مددکاری، دادستان عمومی و انقلاب را در جریان موضوع و ضرورت پیگیری آن قرار داد.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز گفت: ساعت 1یک و 45 دقیقه بامداد دیروز جسد پسربچه 2.5 ساله توسط مادرش به اورژانس این بیمارستان منتقل شد.
دکتر رضا سعیدی افزود: پس از حدود 40 دقیقه سی.پی.آر و عملیات احیا به دلیل بی نتیجه بودن، مرگ کودک اعلام شد اما بخاطر مشکوک بودن وضعیت و مرگ بر اثر خونریزی شکمی، جسد تحویل پزشکی قانونی شد.

وی ادامه داد: در اینگونه موارد به هیچوجه گواهی فوت و جواز دفن صادر نمی شود بلکه موضوع به پزشکی قانونی ارجاع می شود. افزود: برای اعلام به اورژانس اجتماعی 123 نخست باید مورد کودک آزاری اثبات شود که تعیین اثبات آن با پزشکی قانونی است.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: زمان زیادی از مراجعه به اورژانس بیمارستان نگذشته بود تا در مورد چرایی واقعه و اعلام به اورژانس 123 اقدامی صورت گیرد کما اینکه در دیگر موارد نیز چنین اقدامی صورت نمی گیرد و تنها مراتب به پزشکی قانونی اعلام می شود.
بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پیش از این اعلام کرده بود که مادر 27 ساله مشهدی به قتل کودک 2.5 ساله خود اعتراف کرده است.

علی اکبر احمدی نژاد افزود: دیروز با گزارش فوت پسربچه 2.5 ساله در یکی از بیمارستانهای این شهر و احتمال کودک آزاری موضوع در دستور کار قرار گرفت. پدر و مادر این کودک در ابتدا مدعی بودند وی هنگام بازی با سه فرزند دیگرشان در خانه بخاطر اصابت سرش به دیوار دچار بی حالی شده بود.

وی گفت: با بررسی پزشک قانونی مشخص شد آثار کبودی زیادی روی قفسه سینه، بازو و پهلوهای کودک وجود دارد و وی دچار پارگی روده نیز شده است.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار