160165
۲۴ خرداد ۱۳۹۷
به دنبال تبرئه عاملان قتل دو نوجوان؛

اعتراضات مردمی نخست وزیر گرجستان را مجاب به استعفاء کرد

با گذشت دو هفته از تظاهرات مردم گرجستان در اعتراض به تبرئه عاملان قتل دو جوان گرجی از سوی سیستم قضایی گرجستان، نخست وزیر این کشور مجبور به استعفا شد.

به گزارش کودک پرس ، گیورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر گرجستان در پی تظاهرات دو هفته اخیر معترضان در مقابل پارلمان این کشور، روز چهارشنبه از سمت خود استعفا داد.

وی، از ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی این سمت را بر عهده داشت.

کویریکاشویلی با تشریح دلیل تصمیم خود اظهار داشت: متوجه شرایط و احساسات موجود در حزب حاکم هستم، بنا بر این تصمیم گرفتم، از سمت خود استعفا دهم.

کویریکاشویلی، یکی از دلایل استعفای خود را اختلاف نظر با بیدزینا ایوانیشویلی، موسس حزب حاکم گرجستان در مورد چگونگی فعالیت دولت و بخصوص در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی در این کشور اعلام کرد.

گروهی از شهروندان گرجستان از ۱۰ خرداد ماه، در اعتراض به حکم تبرئه عاملان قتل دو نوجوان، در مقابل پارلمان این کشور در تفلیس تجمع کرده و با برگزاری تظاهرات، خواستار استعفای نخست وزیر بودند.

در نخستین روز تظاهرات معترضان، دادستان کل گرجستان ناچار به استعفا شد ولی تظاهر کنندگان اعلام کردند که تا استعفای نخست وزیر، به اعترضات خود ادامه خواهند داد.

گفتنی است، رسانه های گرجستان از وجود نارضایتی در داخل حزب حاکم درباره فعالیت کویریکاشویلی و دولت وی خبر می دادند. بر اساس قانون اساسی گرجستان استعفای نخست وزیر به معنی منحل شدن هیئت دولت است.

منبع: آناج

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار