159109
۱۹ خرداد ۱۳۹۷

دستگیری به خاطر ضرب و جرح مادر

پلیس دبی نوجوان ۱۶ ساله‌ای را به اتهام ایراد ضرب و جرح مادرش بازداشت کرد.

به گزارش کودک پرس ، بدنبال یک حادثه مربوط به یک پسر ۱۶ ساله که مادر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده بود پلیس دبی با تماس دختر خانواده مجبور به مداخله شد.

با بررسی پلیس، این نوجوان ادعا کرد مادرش خواهر و برادران اش را لوس بار آورده در نتیجه آنها مشکلات رفتاری دارند.

وی اضافه کرد: ۹ خواهر و برادرش به وی احترام نمی گذارند وقتی به مادرش اعتراض کرده است، وی هیچ عکس العملی برای پیشگیری این گونه رفتارها انجام نداده بنابراین منجر به درگیری با مادرش شده است. مادر این نوجوان به پلیس گفته بزودی پسرش برای درمان و مشاوره با روانپزشک عازم خارج می شود.

 

“سرتیپ دکتر محمد مور” مدیر اداره کل حقوق بشر گفته موارد زیادی از خشونت های خانگی دیده می شود که عواقب آن سواستفاده فیزیکی یا کلامی است که در بین اعضای خانواده می توان مشاهده کرد. در این پرونده همسر این زن نیز در گفتگو با پلیس اذعان داشته همسرش فرزندان اش را برای هر موضوعی مورد ضرب و شتم قرار می دهد که این امر منجر به تاثیر منفی روی روح و روان فرزندان اش شده است.

به اعتقاد پلیس و اداره حمایت از اداره کل حقوق بشر این پرونده بسیار نادر است چرا که مادر خانواده اذعان دارد از سوی همسر و پسرش مورد آزار قرار می گیرد در حالی که این پدر و پسر مدعی هستند مادر خانواده اعضای خانواده را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

 

پلیس و مسئولان مربوطه در حال بررسی این پرونده هستند. طبق نظر کارشناسان در کشورهایی چون امارات متحده عربی که کشوری چند فرهنگی با مردمی از بسیاری از ملت ها و پس زمینه های مختلف اجتماعی باید هم شاهد همچین رفتارهایی بود. یکی از مقامات اداره حقوق بشر اذعان داشتند با چالش بزرگی برای مقابله با خشونت علیه زنان و سواستفاده از کودکان دارند که در یک مطالعه اخیر در مورد خشونت خانگی از جمله خشونت توسط شوهر نسبت به زن، خشونت پدر و مادرها در برابر فرزندان و بالعکس نشان داده خشونت هایی در حوزه جسمی، جنسی، کلامی، تهدید، خشونت اجتماعی و فکری منجر به اتفاقاتی نظیر قتل می شود. این مقام اشاره کرد ۲۵ نوامبر را به عنوان روز بین المللی رفع خشونت علیه زنان مشخص کرده اند. پلیس دبی معتقد است خشونت خانگی از مهم ترین و جدی ترین خطرات برای خانواده ها محسوب می شود، بنابراین تمام مقامات و مسئولان ذیربط سعی دارند که این خشونت ها را ریشه کن کنند.

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار