153589
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

بئاته شفر، مدرس کارگاه نویسندگی خلاق برای نویسندگان را بیشتر بشناسید

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، کارگاه نویسندگی خلاق ویژه‌ نویسندگان را با حضور بئاته شفر، نویسنده آلمانی، برگزار می‌کند. در ادامه به معرفی مدرس این دوره پرداخته‌ایم.

به گزارش کودک پرس ، بئاته شفر، نویسنده‌ آلمانی، مدرس کارگاه نویسندگی خلاق ویژه نویسندگانی است که سه‌شنبه (18 اردیبهشت) از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار خواهد شد. او متولد سوم آگوست 1961 میلادی است. خانم شفر پس از اتمام تحصیلاتش در رشته‌های تاریخ هنر و ادبیات آلمان و پیش از شروع جدی حرفه‌اش به عنوان نویسنده و مترجم، برای چندین سال در مطبوعات مشغول به کار بوده است.

او از سال 1996 میلادی به عنوان نویسنده و مترجم آزاد شروع به کار کرده و چندین داستان، نمایشنامه و اپرا در کارنامه خود دارد. شفر در سال 2000 نخستین رمان خود با عنوان «پیش‌گویی،اهل کومای» را از سوی انتشارات آیش‌بورن روانه بازار کرد. پس از آن به مدت یک سال به رم نقل مکان کرد و رمان تاریخی دیگرش را همان‌جا قلم گرفت و توسط انتشارات پیشینش در سال 2002 روانه بازار کرد. بئاته در سال 2008 رمان تاریخی دیگری به نام «کبوتر سیاه» منتشر کرد.

اولین نمایشنامه این نویسنده و مترجم آلمانی با عنوان «امید کور» در فوریه سال 2007 به روی صحنه رفته و به عنوان برترین تاتر  آن سال انتخاب شد.
در سال 2010 اولین رمان غیر تاریخی‌ شفر به نام «عاشقان نائوسیکا»، بورس تحصیلی از وزارت فرهنگ در ایالت شلسویگ-هولشتاین را برای او به ارمغان آورد، این رمان در سال 2011 با عنوان «عروس،هیج دروغی را تحمل نمیکند» توسط آیش بورن ویرایش و منتشر شد.

نمایشنامه «روز پدر» شفر که یک کمدی عاشقانه است در سال 2013 در شهر دوسلدورف به اجرا درآمد و اسقبال زیادی دید. شفر همچنینن در ژانویه همان سال سرگذشت عجیب و بیوگرافی پدربزرگ و مادربزرگش در دوران دیکتاتوری نازی ها را به تحریر در آورد و انتشارات هردر_فرایبورگ آن را به چاپ رساند.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "بئاته شفر، مدرس کارگاه نویسندگی خلاق برای نویسندگان را بیشتر بشناسید"

بسیار عالی.ای کاش من هم سعادت شرکت در این کارگاه را می داشتم.امکان دارد ادرس ایمیل یا اینستای خانم شفر را داشته باشم تا با ایشون ارتباط بگیرم؟با تشکر فراوان

آخرین اخبار