153498
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
میرزایی عنوان کرد؛

تربیت نیروی متعهد، لازمه شروع در راه تولید آثار ماندگار برای کودک و نوجوان است

رضا میرزایی رئیس حوزه هنری استان مرکزی از تولید آثار ماندگار برای کودک و نوجوان سخن گفت و تربیت نیروی متعهد و انقلابی را لازمه مقابله با فعالیت‌های بیشمار دشمن در ضربه‌زدن به هویت و فرهنگی دینی و ملی دانست.

به گزارش کودک پرس ، رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی، گفت: بخشی از فرایند تولید آثار فاخر در اختیار حوزه هنری و بخشی دیگر به ذوق و سلیقه هنرمند بستگی دارد؛ لذا برای تولید آثار ماندگار باید به تربیت هنرمندان انقلابی اهتمام داشت.
وی تصریح کرد: رهبری تأکید ویژه بر حوزه کودک و نوجوان دارند البته در راستای تولید آثار هنری ویژه کودک و نوجوان اقدامات خوبی همچون ساخت شکرستان، نوشت افزار و … انجام شده اما این فعالیت‌ها متناسب با حجم فعالیت‌های دشمن نیست.

میرزایی ادامه داد: در همین راستا پیگیری کارگاه‌های آموزشی شش ماهه حوزه هنری در بخش آفرینش‌های ادبی از سال گذشته آغاز شده و از اساتید برجسته برای تربیت نیرو در حوزه کودک و نوجوان دعوت کردیم این کارگاه دو هفته یک بار برگزار می‌شود، هدف از این کارگاه‌ها تربیت هنرمندان انقلابی در حوزه کودک و نوجوان است هنرمندی که در این زمینه بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد، بدون نیروی مجرب نمی‌توان آثاری که ارزش انقلاب و دفاع مقدس را معرفی کند تولید کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این آمادگی از طرف ما برای سیاست‌گذاری و تأمین اعتبار در این حوزه وجود دارد. در حوزه کودک و نوجوان دچار ضعف هستیم و باید فعالان این حوزه حفظ کرد و بر تربیت نیروی انقلابی و بسیجی اهتمام ویژه داشت امیدواریم در سال ۹۷ و ۹۸ آثار مکتوب فاخر و انقلابی در حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم.

میرزایی اظهار کرد: در گروه هنرهای تجسمی، هنرمندان تصویرسازی فعالیت خوبی دارند، اما تصویرسازی به تنهایی فایده ندارد و بهتر است در قالب کتاب داستان و شعر باشد و هنرمندان این عرصه مطالب را مطابق با استانداردهای لازم تصویرسازی و عرضه کنند.

وی افزود: در حوزه تصویر و آفرینش‌های ادبی، تربیت نیرو شکل گرفته و سال‌های آینده شاهد تولید اثر در این حوزه خواهیم بود. حوزه هنری کودک و نوجوان در تهران شکل گرفته است، فعالیت ما به دور از هر نوع موازی کاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

میرزایی گفت: بخشی از جامعه هدف ما برای شناسایی، جذب و تربیت نیروی متعهد، آموزش و پرورش است، رشته آفرینش‌های ادبی مور توجه رهبری است تا از واردات ادبیات بیگانه بی نیاز باشیم. خوشبختانه سال‌های اخیر در حوزه ادبیات پایداری اتفاقات خوبی افتاد، از جمله جشنواره شعر و داستان سوره که در دو بخش نوجوان و بزرگسال به مدت هفت سال در حال برگزاری است و در قالب آن افراد خلاق شناسایی و تربیت می‌شوند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار