موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
152019
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

آموزش ساخت ۶ کاردستی زنبور با وسایل مختلف

کاردستی زنبور را می‌توانید با چند وسیله ساده و زرد رنگ درست کنید و به عنوان تزئین اتاق کودک و یا تم تولد از آن استفاده نمایید. در اینجا روش درست کردن شش مدل زنبور زیبا با بطری نوشابه، لیوان، در نوشابه، مقوا و وسایل دم دستی دیگر یاد داده شده است.

به گزارش کودک پرس ، برای ساخت کاردستی‌های جذاب همیشه به وسایل زیاد و گران قیمت نیاز ندارید. در اینجا با کمک ستاره می‌توانید مدل‌های زیبا از کاردستی زنبور را یاد بگیرید که در زمان کم و با هزینه اندک ساخته می‌شوند و بسیار زیبا و کاربردی می‌باشند.

 

۱- درست کردن کاردستی زنبور با رول دستمال توالت
برای درست کردن این زنبور زیبا فقط به کاغذ‌های رنگی و رول دستمال توالت نیاز دارید. ابتدا یک کاغذ زرد رنگ را به اندازه دور رول مقوایی ببرید، بعد با کاغذ مشکی سه نوار باریک و یک الگوی بال و یک دایره درست کنید. سپس کاغذ زرد را به دور رول مقوایی بکشید و به آن بچسبانید یا منگنه کنید، بعد سه نوار مشکی را بالا، وسط و پایین بدنه زنبور بچسبانید. حال بال‌هایی که درست کردید را پشت بدنه بچسبانید و دایره رنگی را به عنوان سر زنبور روی بدنه بچسبانید. می‌توانید با کاغذ مشکی دو شاخک برای زنبور درست کنید و در انتها با مداد رنگی برای زنبور صورت نقاشی کنید.

 

همچنین می‌توانید به جای نوارهای رنگی از نخ کاموایی مشکی برای خط‌های بدن زنبور استفاده کنید.

 

 

۲- ساخت کاردستی زنبور با بطری نوشابه
برای درست کردن این مدل کاردستی جالب ابتدا بطری کوچک را تمیز کنید و برچسب‌های روی آن را بکنید. بعد با مقوا دو بیضی به هم چسبیده برای بال‌های زنبور، دو نوار با کاغذ مشکی برای خط‌های بدن و یک مستطیل با گوشه‌های گرد برای سر درست کنید. داخل بطری را با کاغذ زرد مچاله شده و یا شن زرد رنگ پر کنید، سپس اجزای بدن زنبور را روی آن بچسبانید. برای شاخک‌های زنبور می‌توانید از ساقه گل آماده پرز دار استفاده کنید و یا با کاغذ مشکی دو شاخک درست کنید و روی سر زنبور بچسبانید.

 

 

۳- ساخت کاردستی زنبور با لیوان یکبار مصرف
این زنبور لیوانی به سادگی ساخته می‌شود. برای این کار به یک لیوان یکبار مصرف کاغذی نیاز دارید. اگر لیوان شما زرد رنگ نیست ابتدا لیوان را با رنگ زرد بپوشانید، سپس با رنگ مشکی ۳ نوار با فاصله‌های منظم روی آن بکشید. حال روی طلق پلاستیکی سفید شکل بال‌های زنبور را بکشید و ببرید، سپس لیوان را برعکس کنید و بال‌ها را پشت لیوان بچسبانید. با ساقه گل پرز دار سفید دو شاخک برای زنبور درست کنید و روی سر زنبور بچسبانید. در انتها دو چشم عروسک را روی صورت زنبور بچسبانید و با ماژیک قرمز روی آن دهان بکشید.

 

 

۴- ساخت کاردستی زنبور با بادکنک
ابتدا یک بادکنک زرد کوچک را باد کنید و آن را ببندید، سپس با رنگ مشکی روی آن دو یا سه نوار باریک بکشید. برای چشم‌ها و دهان زنبور می‌توانید از دو روش استفاده کنید، اول اینکه روی کاغذ شکل چشم و دهان را بکشید و آن را بریده و روی بادکنک بچسبانید، روش دوم این است که با ماژیک روی بادکنک چشم و دهان زنبور را نقاشی کنید. حال روی کاغذ سفید دو بال بکشید و آن را ببرید و به دو طرف صورت زنبور بچسبانید.

 

 

اکنون زنبور بادکنکی شما آماده شده است و می‌توانید به آن نخ وصل کرده و در تزیین تولد یا تزیین اتاق کودک از آن استفاده کنید.

 

 

۵- ساخت کاردستی زنبور با در نوشابه

برای این زنبورهای کوچک و زیبا به در نوشابه فلزی، گواش و کاغذ نیاز دارید. ابتدا درون در نوشابه را زرد رنگ کنید، سپس با رنگ مشکی چند نوار باریک و چشم و دهان بکشید. حال روی کاغذ سفید شکل دو نیم دایره کنار هم را در آورید و به عنوان بال زنبور بالای آن بچسبانید.

 

 

۶- درست کردن تاج زنبوری با مقوا

درست کردن تاج زنبوری بسیار ساده است. کافی است با مقوای زرد یک مستطیل با عرض حدود ۱۲ ساتی متر و طول ۲۵ سانتی متر با قیچی دالبری ببرید. سپس دو طرف آن را با منگنه به هم وصل کنید. بعد مثل مدل‌های قبلی نوارهای باریک مشکی برای بدن زنبور و بال‌های سفید درست کنید و روی قسمت‌های کناری و پشت آن بچسبانید. در انتها روی یک دایره زرد رنگ صورت زنبور را درست کنید و روی قسمت جلوی تاج بچسبانید. با ساقه گل پرز دار مشکی دو شاخک پیچ دار برای زنبور درست کنید و بالای تاج بچسبانید.

 

از این مدل تاج زنبوری می‌توانید برای تم تولد نیز استفاده کنید.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظر برای "آموزش ساخت ۶ کاردستی زنبور با وسایل مختلف"

عالی

چطوری چرا ویدئو آموزشی رو نداره ???

آخرین اخبار