148522
۰۸ فروردین ۱۳۹۷

بیش از 2 هزار کودک و مادرشیرده سبد غذایی دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت سبد غذایی جهت رفع سوءتغذیه 2340 دو هزار و 340 کودک و مادر باردار و شیرده تحت حمایت در سال 96 خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، احمد لطفی ظهر امروز در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: سوء‌تغذیه نوعی بیماری به شمار می‌آید که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند ماده غذایی بروز می‌کند که در این راستا در سال گذشته، دوهزار و 300 کودک زیر پنج سال و 40 مادر باردار و شیرده تحت حمایت سبد غذایی جهت رفع سوء‌تغذیه دریافت کردند.

وی با بیان این که 18 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، افزود: 17 میلیارد آن جهت رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر پنج سال و یک میلیارد دیگر جهت تغذیه 40 مادر باردار و شیرده هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: سوء‌تغذیه کودکان و مادران باید به تائید مراکز و شبکه‌های بهداشتی، درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان رسیده باشد.

لطفی عنوان کرد: هر کودک به محض ورود به طرح خدمات رفع سوء تغذیه و بهره مندی از آن ، حداقل طی دو دوره 6 ماهه تحت پوشش طرح قرار گرفته تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء‌تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی مربوطه قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار