148297
۰۶ فروردین ۱۳۹۷
ایندیپندنت گزارش داد؛

کودکان انگلیسی قربانیان برده داری نوین

نشریه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی به افزایش آمار سوءاستفاده جنسی از کودکان این کشور و وادار کردن آنها به قاچاق مواد مخدر پرداخت.

به گزارش کودک پرس ، براساس گزارش آژانس ملی جرم انگلیس در مجموع ۵۱۴۵ کودک قربانی برده داری نوین در این کشور وجود دارد که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است. آژانس ملی جرم همچنین اعلام کرد این رقم همچنان در حال افزایش است.

بیشتر قربانیان این نوع از برده داری را کودکان انگلیسی تشکیل می‌دهند. اتباع آلبانیایی و ویتنامی نیز در رده‌های بعدی قرار دارند. به گفته پلیس بسیاری از این کودکان و نوجوانان از سوی گروه‌های جنایتکار مورد سوء استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرند.

بسیاری از این قربانیان مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند یا از آن‌ها برای توزیع مواد مخدر در سراسر این کشور استفاده می‌شود. گروه‌های قاچاقچی کودکان زیر ۱۸ سال را به این علت که پلیس کمتر به آن‌ها مشکوک می‌شود به منظور حمل و نقل مواد مخدر به کار می‌گیرند و محصولات خود را از این طریق از نقطه‌ای به نقطه دیگر توزیع می‌کنند.

از ۵۱۴۵ قربانی احتمالی برده داری نوین در انگلیس، بیش از نیمی از آن‌ها مجبور به کار اجباری می‌شوند. حدود ۲۳۵۲ نفر از این کودکان و نوجوانان به انجام کار‌های کارگری وادار می‌شوند و ۱۷۴۴ نفر نیز مورد بهره برداری جنسی قرار می‌گیرند. ۴۷۱۴ نفر از این افراد در ارتباط با جرایم مختلف به پلیس انگلیس تحویل داده شده اند.

«لیام ورنن» مدیر ارشد آژانس ملی جرم در امور برده داری نوین و قاچاق انسان اظهار کرد این آمار و ارقام به شدت تکان دهنده است. وی گفت: «در واقع هیچ نقطه‌ای از انگلیس وجود ندارد که به برده داری نوین آلوده نباشد. این آمار به خودی خود تکان دهنده است. با این حال برآورد می‌شود این رقم بیش از این باشد.»

براساس گزارش آژانس ملی جرم بسیاری از کودکانی که به منظور قاچاق مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند خود مصرف کننده مواد مخدر و دچار مشکلات روانی هستند که از خانواده‌های متلاشی شده آمده اند.

اخیرا پلیس انگلیس خانه‌های فسادی را کشف کرد که کودکان را به منظور سوء استفاده جنسی در اختیار اعضای باند‌های مختلف تبهکاری قرار می‌داد و به طور فعال به استخدام دیگر کودکان بی سر پناه اقدام می‌کرد.

«ویل کر» مدیر آژانس ملی جرم اظهار کرد افزایش آمار قربانیان پدیده برده داری در انگلیس به شدت نگران کننده است. وی اظهار کرد: «ما با یک تهدید در حال تکامل رو به رو هستیم. باند‌های تبهکار برای گسترش فعالیت‌های جنایتکارانه خود به فضا‌های آنلاین وارد شده‌اند.»

بسیاری از قاچاقچیان عمده انسان به ویژه آن‌هایی که در خط ورود پناهچویان از شمال آفریقا و مدیترانه به اروپا فعال هستند، به طور مستقیم در تشدید چنین پدیده‌ای نقش دارند. کودکان پناهجو بیش از دیگر کودکان در معرض استثمار و سوء استفاده قرار دارند.

شمار برده‌های مدرن در سراسر جهان به طور مشخص اعلام نشده، اما براساس برآورد‌های دولتی در سال ۲۰۱۴ در انگلیس بین ۱۰ تا ۱۳ هزار برده مدرن وجود داشته است که به انجام کار اجباری و فعالیت‌های جنسی وادار شده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار