موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
145861
۲۰ اسفند ۱۳۹۶
توسط اساتید طرح «اسوه» مطرح شد؛

برنامه روزانه حفظ قرآن در دستور کار قاریان نوجوان طرح «اسوه»/ ضرورت استمرار برنامه‌ها در طول سال

هشتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم درحالی آغاز شد که اساتید آن به نکاتی مانند تمرین روزانه حفظ قرآن و داشتن برنامه با استاد حاضر در استان تأکید کردند.

به گزارش کودک پرس ، هشتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» باحضور 41 نفر از قاریان نوجوانان و جوان قرآن کریم کار خود را آغاز کرد.

هشتمین دوره از طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» اکنون وارد پنجمین سال برگزاری خود شده است و بعد از گذراندن چهار سال هرچند در ابتدای کار دورنمای روشن و شفافی را نداشت اما در حال حاضر، سیری صعودی را طی می‌کند و بسیاری از نقاط ضعف خود را پشت سر گذاشته است.

هشتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم باعنوان «اسوه» از روز هفدهم اسفندماه آغاز شده و تا بیست‌وپنجم اسفندماه ادامه دارد که بخش نخست آن در تهران و بخش دوم آن در آبادان و سرزمین راهیان نور برگزار می‌شود.

 

 

به گفته میرزاجانی مدیر طرح اسوه، بخش اول هشتمین دوره این طرح، بیشتر جنبه آموزشی دارد و براساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، قاریان باید در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در کلاس‌های آموزشی برای آنها درنظر گرفته شده است، شرکت کنند که از آن جمله می‌توان به مباحثی همچون اندیشه اسلامی، حفظ قرآن، قواعد و ضوابط مکالمه عربی، درک معنای آیات، تجوید و فصاحت اشاره کرد.

مدیر طرح اسوه با اشاره به زمان یک دوره کامل از طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم باعنوان «اسوه» مبنی بر هشت سال گفت: قاعدتاً زمانی می‌توانیم در یک سطح قابل قبول کارمان را دنبال کنیم که حداقل یک دوره را پشت سر گذاشته باشیم و هشت سال اول به اتمام برسد و خروجی کار مشخص شود که آیا واقعاً این هدف گذاری‌ها، این برنامه‌ها، این طرح‌ها جواب داده یا خیر و اشکالات کار مشخص شود و بعد از پایان هشت سال می‌توان درباره طرح اسوه، نظر نهایی خود را بیان کرد.

 

 

بابایی از اساتید طرح، استمرار ارتباط با قاری را از محاسن آن می‌داند و می‌گوید: استمرار ارتباط با قراء طرح اُسوه در طول سال و بعد از دوره باعث بالا آمدن سطح آنها شده است و معدل آنها در حد بسیار خوبی است و همین امر نشان دهنده جدیت کار این قاریان است. همچنین سرفصل‌های آموزشی ارائه شده برای طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» بالاخص در بحث تجوید کامل است و نیازی به بازنگری ندارد.

محمد موسوی‌نصر مدرس قواعد و مکالمه زبان عربی طرح اسوه است که درباره این طرح می‌گوید: این دوره از طرح اُسوه، دوره بسیار خوبی است و همه اعضای آن، نخبه‌های سراسر کشور هستند؛ دروس قواعد، مکالمه و صرف و نحو با اُسوه‌ای‌ها مطرح می‌شود.

این مدرس قواعد و مکالمه زبان عربی تصریح کرد: با توجه به وقت بسیار اندک موجود در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، بازهم سطح قرآن‌آموزان در جایگاه قابل قبولی است و اُسوه‌ای‌ها با توجه به استعدادشان مطالب را با یک‌بار مطرح کردن، دریافت می‌کنند و در ذهن خود می‌سپارند.

وی افزود: علاوه بر این در طول سال نیز به صورت تلفنی و از طریق پیام رسان‌های فضای مجازی با اُسوه‌ای‌ها در ارتباط هستیم و به رفع اشکالات آنان می‌پردازیم.

 

 

محمود نوروزی مدرس حفظ قرآن کریم نیز از دیگر اساتید حاضر در هشتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» می‌گوید: بحمدالله برنامه‌های خوبی برای اُسوه‌ای‌ها از جهات مختلفی از قبیل صوت و لحن، مکالمه زبان عربی، حفظ و … در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اُسوه‌ای‌ها باید تمارین و تکالیف خود را به اساتید حاضر در شهر خود تحویل دهند و فقط به حضور در این طرح و ارتباط تلفنی ماهیانه با استادان دوره‌ها، اکتفا نکنند، خاطرنشان کرد: قرآن‌آموزان اُسوه باید حفظ قرآن را در برنامه روزانه خود قرار دهند و به‌صورت هفتگی آن را به استاد حاضر در شهر خود ارائه دهند.

نوروزی بیان کرد: تعدُّد کلاس‌ها در دوره‌ها به علت محدودیت زمان، بسیار زیاد است و همین امر باعث می‌شود تا از کیفیت کار کاسته شود و اُسوه‌ای‌ها در حد توان خود نتوانند ظاهر شوند.

 

برگزاری مراسم جشن ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) و روز مادر از دیگر ویژه‌برنامه‌های افتتاحیه هشتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» بود که در سالن اجتماعات ساختمان امام علی(علیه‌السلام) در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

 

علاوه بر برپایی مراسم مولودی خوانی، برگزاری مسابقه، مطالب مفیدی از جانب حجت‌الاسلام شهبازی مورد توجه و استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفت این بود که همه اسوه‌ای‌ها در همان لحاظات جشن، با مادران خود تماس گرفته و روز مادر را تبریک گرفته و روز مادر تبریک گفتند.

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین غفاری معاون پرورشی این طرح، حجت‌الاسلام مهدی کریمی و حجت‌الاسلام محمد شهبازی از مشاورین تربیتی طرح، حجت‌الاسلام رسول خوبروی معاون اجرایی و سیدداود سجادی معاون آموزشی طرح اُسوه هستند که طی روز‌های پیش‌رو به آموزش و پرورش استعداد‌های نوجوان تلاوت قرآن کشور خواهند پرداخت.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار