145769
۲۰ اسفند ۱۳۹۶

مواد محترقه استاندارد نداریم/ والدین مراقب فرزندان خود باشند

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: تصور وجود مواد محترقه استاندارد کاملا نادرست است و ما به هیچ عنوان مواد محترقه استاندارد نداریم.

به گزارش کودک پرس از اردبیل، فرهاد غیبتی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد: تصور وجود مواد محترقه استاندارد کاملا نادرست است و ما به هیچ عنوان مواد محترقه استاندارد نداریم.

وی گفت: 27 درصد از آسیب‌ها در چهارشنبه آخر سال و آتش‌بازی‌های نزدیک عید در حین عبور افراد از نقاط حادثه خیز مانند تجمعات دسته جمعی اتفاق افتاده که نیازمند توجه مردم است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه روند آمار حادثه‌دیدگان در سال‌های گذشته سیر صعودی داشته، به طوریکه این میزان در سال گذشته به 83 مصدوم و 8 فوتی رسید که در مقایسه با آمار کل کشور بسیار نگران کننده و تلخ است.

 

غیبتی افزود: اکثر اتفاقات و حوادث در این زمینه مربوط به بمب‌های دست‌ساز است که غالبا در حواشی شهر و در مناطق محروم این اتفاقات می‌افتد.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار والدین در این خصوص ادامه داد: والدین باید به این مساله واقف باشند که اگر فرزندانشان در شب چهارشنبه آخر سال در کنار خانواده نیستند حتما در نقطه‌ای پرخطر قرار دارند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: مواد محترقه به جابه‌جایی، حرارت و ضربه بسیار حساس هستند بنابراین این مواد به هیچ عنوان نباید وارد منزل شوند.

 

غیبتی گفت: مردم باید توجه داشته باشند که بیشترین آسیب در این حوزه در نقاط باز بدن مانند دست‌ها و صورت اتفاق می‌افتد که در این زمینه می‌توانند از پوشش مناسب و حتی عینک استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان وقوع حادثه اولین کار باید اطلاع رسانی به اورژانس 115 باشد، عنوان کرد: اورژانس 115 استان در این ایام به صورت آماده‌باش و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان خواهد بود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار