موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
143908
۱۲ اسفند ۱۳۹۶

موتورجستجوی پارسی‌جو پیش‌فرض اینترنت کودکان می‌شود/ لزوم تطابق مقررات ارز دیجیتال با اصول فقهی

وزیر ارتباطات گفت:‌ در حال حاضر سهم موتورجستجوی بومی پارسی‌جو از جستجوی کاربران ایرانی ۲ درصد است که مقرر شده این موتورجستجو به عنوان پیش‌فرض اینترنت کودکان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات کودک پرس، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح پروژه‌های مرکز تحقیقات مخابرات ایران در جمع خبرنگاران از ساماندهی کامل موضوع پیامک‌های تبلیغاتی تا حداکثر دو ماه آینده خبر داد و گفت: دستورالعمل جدید ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی تهیه شده که طبق این دستورالعمل، سازوکار تبلیغ برای کسب و کارهای جدید با رضایت مردم تدوین شده و حداکثر ظرف یک تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

 

وی گفت: با مقررات جدید، امکان تبلیغ برای کسب و کارها فراهم می‌شود و رضایت مردم نیز جلب خواهد شد.

 

* برخورد جدی با متخلفان ارزکاوی 

پس از نهایی شدن گزارش مرکز ماهر وزیر ارتباطات همچنین در پیگیری گزارش تخلف ارزکاوی از طریق برخی وب‌سایت‌های پربیننده گفت: به محض اینکه گزارش مرکز ماهر در این زمینه آماده شود برخورد جدی با متخلفان خواهد شد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌‌کنیم.

 

 

* موتورجستجوی پارسی‌جو پیش‌فرض اینترنت کودکان

وی در پیگیری پروژه جویشگر بومی، گفت: بحث تجاری‌سازی و برندسازی در پروژه جویشگر بومی را باید به طور جدی پیگیری کنیم که در پروژه اینترنت کودکان که به زودی اجرایی می‌شود، موتور جستجوی بومی فارسی‌جو به عنوان پیش‌فرض اینترنت کودکان درنظر گرفته شده تا سرآغازی برای افزایش استقبال از این موتورجستجو بین کاربران باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر ۲ درصد از جستجوی ایرانی‌ها با موتورجستجوی بومی پارسی‌جو انجام می‌شود.  وی تأکید کرد: برای شکل‌گیری صحیح بازار هدف موتورجستجوی بومی باید به موضوع اقتصاد موتورجستجو در کشور بپردازیم.

 

* به صرف رونمایی از یک نمونه داخلی نمی‌توان واردات را ممنوع کرد

جهرمی در واکنش به لزوم حمایت از محصولات بومی گفت: به صرف اینکه پژوهشگری پروژه‌ای را رونمایی کرد، نمی‌توان واردات را ممنوع کرد که این کار به ضرر پژوهشگر،‌ مردم و بازار خواهد بود.  وی ادامه داد: مرحله پس از ساخت نمونه، تجاری‌سازی است که باید برای تجاری‌سازی کمک شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات مشترک وزارت ارتباطات و بانک مرکزی برای قانونگذاری در حوزه ارز دییجتیال گفت:‌در حال حاضر پژوهش و تهیه و مدل آزمایشی به عنوان گام نخست در این باره آغاز شده تا ببینیم نیاز به چه مقرراتی در این حوزه داریم.

 

* لزوم تطابق مقررات ارز دیجیتال با اصول فقهی 

وی گفت:‌ موضوع ارز دیجیتال نیاز به قوانین و اصول فقهی مطابق با قوانین کشور دارد که این موضوع فعلاً در مراحل اولیه بررسی است.

 

* حوزه آی‌سی‌تی به ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی زیرساخت نیاز دارد

وی همچنین با اشاره به رونمایی از پروژه مرکز تحقیقات مخابرات گفت:‌‌ اغلب پروژه‌هایی که امروز رونمایی شد، از نیازهایی است که در زمان تحریم اجازه ورود نداشتند و افتتاح پروژه‌های امروز از نظر عبور از مرزهای تحریم بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد:‌ برای مثال پروژه‌ای در حوزه امنیت اطلاعات (IMS) رونمایی شد که نیاز به سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.  به گفته وی، بازار ICT ایران نیاز به ۳۰۰ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری برای نوسازی زیرساخت دارد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار