موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
140175
۲۵ بهمن ۱۳۹۶

پیوندبا افکار و آرمان‌های شهدا مهمترین نیاز نسل سوم انقلاب

معاون فرهنگی، پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نیاز جامعه ما این است که پیوند خودمان را با افکار و آرمان‌های شهدا به خصوص شهدای نوجوان وفق دهیم.

به گزارش کودک پرس ، کاظمی معاون فرهنگی، پرورشی وزیرآموزش و پرورش در کنگره شهید شاخص دانش آموزی شهید ذوالفقاری ضمن سلام و درود به روح بلند امام و شهدا، امام خمینی را بالاترین افتخار این سرزمین عنوان کرد و گفت: آنچه امروز ضرورت دارد به آن توجه بیشتری شود این است که در سیر تحول پیروزی‌های شگرف وار شهدای انقلاب اسلامی که امروز این تحولات بزرگ در همه جا درخشان است قرار بگیریم.

کاظمی افزود:استقلال و اقتدارجمهوری اسلامی ایران و اقتدار علمی و دستاورد‌هایی که در همه عرصه‌ها داریم مدیون بسیجیان مخلص هستیم و نباید فراموش کنیم که تمام این‌ها میراث خون‌های شهیدان است و شهید ذوالفقاری نیز سرآمد این شهدا است.

 

معاون فرهنگی، پرورشی وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های شهید ذوالفقاری خاطرنشان کرد:پیوند با ولایت و باایمان بودن از ویژگی‌های این شهید بوده که او را به درجه رفیع شهادت رسانده و آنچه در وصیت نامه این شهید مشاهده می‌کنیم به سخن امام خمینی پیرامون اینکه رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‏ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم ما بزرگتر است، پی می‌بریم.

این مسئول با اشاره به این که در گفتمان یک شهید ۱۲ ساله مکتبی نهفته است تصریح کرد:امروز نیاز جامعه ما این است که پیوند خودمان را با افکار و آرمان‌های شهدا به خصوص شهدای نوجوان وفق دهیم.

 

کاظمی با اشاره به استحکام پیوند خود با شهدا بیان کرد: در اولین قدم نباید مسیر را فراموش کنیم و راه را گم نکنیم و در دومین قدم برای اینکه بتوانیم در این راه بمانیم باید با اقتدار به وصیت آن‌ها گوش دهیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ ولایتمداری و ولایت پذیری، فرهنگ ساده زیستی و مدیریت جهادی را به نسل سوم انقلاب و جوانان و نوجوانان امروز منتقل کنیم.

معاون فرهنگی، پرورشی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف پیروزی‌های ارزشمندی بدست آوردیم و امروز باید بیش از پیش از سه رکن اصلی که مورد هجمه‌های دشمن است حفاظت کنیم گفت: اولین رکن نقش رهبری است و دومین رکنی که مورد هجمه دشمن است شکستن وحدت و یکپارچگی جامعه ما است و سومین رکن نیز فرهنگ اسلامی و هویت دینی و انقلابی ما و حجاب و غیرت دانش آموزان ما است که مورد تمع بیگانگان قرار گرفته است و می‌طلبد که مسئولین نیز به حوزه تعلیم و تربیت توجه بیشتری کنند.

 

کاظمی با اشاره به توسعه فرهنگ نمازجماعت و فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما نیز با برنامه ریزی می‌توانیم امید دشمنان را به یأس و ناامیدی تبدیل کنیم، همانگونه که مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال مشت محکمی بر دهان غرب و استکبار جهانی زدند و یکبار دیگر امیدواری آن‌ها را به ناامیدی تبدیل کردند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار