13957
۲۵ آذر ۱۳۹۵

به طور میانگین هر کودک ایرانی 2 دندان پوسیده در دهان دارد.

کارشناس ارشد حوزه سلامت و بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به طور میانگین هر کودک ایرانی 2 دندان پوسیده در دهان دارد.

به گزارشکودک پرس، نادره فاطمی در حاشیه همایش کشوری دهان و دندان در تربت جام اظهار کرد: یکی از شاخص ها، وضعیت پوسیدگی دندان در کودکان زیر 12 سال است که اکنون این شاخص 2.9 است یعنی هر کودک در این مقطع سنی 2 دندان پوسیده دارد.
وی افزود: با توجه به شاخص های موجود، پوسیدگی دندان یکی از مشکلات حوزه بهداشت کشور است که در بین اقشار و طبقات سنی مختلف متفاوت است.
فاطمی با تاکید بر لزوم پیشگیری از پوسیدگی دندان یادآور شد: باید برای ارائه خدمات درمانی و رفع مشکلات در بخش های دانش آموزی، پزشک خانواده، دندانپزشکی روستایی و شهری و نحوه ثبت اطلاعات به صورت الکترونیک برای آینده بهتر برنامه ریزی کنیم.
کارشناس ارشد حوزه سلامت و بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری همایش هایی از این دست در کشور، قدمهای خوبی در زمینه ارتقای وضعیت بهداشت دهان و دندان با اولویت گروه هدف دانش آموزی برداشته شود.
فاطمی با اشاره به اجرای موفق طرح نظام سلامت گفت: این همایش در ادامه همایش های پیشین که در مراکز استانها برگزار شد، به منظور اجرایی کردن هرچه بهتر موارد مختلف در طرح نظام سلامت و نتیجه موثر و مثبت گرفتن برپا شده است.
کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان تربت جام نیز گفت: با توجه به موفقیت های تربت جام در حوزه دهان و دندان، برای نخستین بار میزبانی یک همایش کشوری در این حوزه به این شهرستان سپرده شد.
عباس قرایی افزود: در این همایش 65 نفر از کارشناسان مسئول دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و هشت نفر از دانشکده های دندانپزشکی شرکت دارند.
نخستین روز این همایش سه روزه در تربت جام برگزار شده و 2 روز بعدی آن به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری می شود.
شهرستان 284 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار