13688
۱۸ آذر ۱۳۹۵

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس هندیجان

مانور زلزله و ایمنی در مدارس هندیجان برگزارشد.

به گزارش کودک پرس  , قنواتی رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان گفت: همه ساله با هماهنگی فرمانداری، اداره آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و نیروی انتظامی شهرستان، مانور زلزله و ایمنی در یکی از مدارس هندیجان برگزار می‌شود.

عاشور قنواتی افزود: در سال جاری نیز با این سازمان‌ها مانور زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور، در مدرسه دخترانه سمیه برگزار شد.

وی گفت: در طول سال در 10 مدرسه متوسطه اول در پایه هشتم طرح دادرس را اجرا می‌کنیم که در این طرح، مدیران و مربیان مدارس مذکور توسط مربیان جمعیت دوره امداد و کمک‌های اولیه را آموزش می‌بینند.

رئیس هلال احمر هندیجان افزود: در هر مدرسه یک تیم 14 نفره را انتخاب می‌کنیم و دوره‌های مختلف، کمک‌های اولیه همچون انواع حمل‌، آتل بندی، CPR و چادرزنی را آموزش داده و برای روزهای حادثه آماده می‌کنیم.

قنواتی یادآور شد: یکی از وظایف اصلی و رسالت مهم هلال احمر آموزش و آماده سازی عموم مردم برای مواقع بحرانی و حوادث از قبیل سیل زلزله و دیگر بلایای طبیعی است.

وی گفت: آموزش کمک‌های اولیه را هلال‌احمر در تمام سطوح جامعه حتی در مهدهای کودک در طول سال پیگیری می کند تا هدف اصلی جمعیت هلال احمر کشور را که طرح خادم است اجرا کند.

منبع:خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار