13629
۱۷ آذر ۱۳۹۵

انتقاد ردنپ از کوتاهی اتحادیه فوتبال انگلیس در ماجرای تعرض جنسی به کودکان

هری ردنپ سرمربی سابق تیم فوتبال ساوتهمپتون از کوتاهی اتحادیه فوتبال انگلیس در ماجرای تعرض جنسی به کودکان فوتبالیست در این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس , هری ردنپ از اینکه این اتحادیه اقدام کافی برای نظارت بر مربی متهم به آزار جنسی کودکان اتخاذ نکرده است، انتقاد کرد.
رسوایی تعرض جنسی به کودکان در فوتبال انگلیس این روزها شوک بزرگی در جامعه این کشور ایجاد کرده است. تعرض جنسی کودکان دستکم در 55 باشگاه رخ داده است. براساس اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس آزار جنسی کودکان به دست مربیان فوتبال در باشگاه های حرفه ای رخ داده است. در طول سه هفته گذشته 450 نفر گفته اند در گذشته و در دورانی که در باشگاه های فوتبال بازی می کرده اند، مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.
در باشگاه ساوتهمپتون، باب هیگینز مربی سابق فوتبال کودکان، ‌در سال 1992 به آزار جنسی کودکان متهم و بعدا تبرئه شد. او بعد از آن در باشگاه پیتزبوورگ یونایتد به مربیگری کودکان پرداخت و پس از آن مربی تیم های بزرگسالان شد.
بعد از برملا شدن اتهامات جدید علیه چند مربی سابق فوتبال، شش بازیکن قبلی به علت آزار جنسی از هیگینز شکایت کردند.
ردنپ گفت که اتحادیه فوتبال انگلیس می توانسته برای نظارت بر این مربی اقدامات بیشتری انجام دهد.
به گفته ردنپ، شایعات مربوط به کودک آزاری هیگینز در دهه 1980 سالها بر سر زبان ها بوده است.
هیگینز بعد از نگرانی هایی که در مورد رفتار او مطرح شد و در یک مستند تلویزیونی شهادت هشت قربانی علیه او پخش شد، از ساوتهمپون رفت.
ردنپ گفت: تا زمانی که واقعا چیزی ثابت شود یا شواهد اندکی وجود داشته باشد، کار سخت است. اما فکر می کنم اتحادیه فوتبال انگلیس مطمئنا می توانسته برای نظارت بر او اقدامات بیشتری انجام دهد تا اطمینان یابد که این فرد اجازه بازگشت به فوتبال را پیدا نمی کند.
ردنپ که از سال 2004 تا 2005 سرمربی ساوتهمپتون بود، گفت: باید کسانی در باشگاه باشند که در آن زمان این شایعات را شنیده باشند.
ردنپ گفت: تصور می کردم با انتشار مستند مربوط به مورد آزار جنسی کودکان، به ادامه فعالیت این مربی پایان داده است. اما شنیده ام او همچنان به فعالیت در این ورزش ادامه داده است.
ردنپ از اینکه او از آن زمان تاکنون در فوتبال حضور دارد، ابراز تعجب کرد و گفت: گمان می کردم این ماجرا به ادامه کار او در فوتبال پایان داده است.
هیگینز بعد از جدایی از ساوتهمپتون، برای چند ماه در وینچسترسیتی اف سی استخدام شد. او برای دو باشگاه دیگر نیز کار کرده است و تا همین سه هفته قبل در فلیت تاون فعالیت می کرد.
شش بازیکن سابق ساوتهمپتون هیگینز را متهم کرده اند و قرار است پلیس همشایر در این باره تحقیق کند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار