134655
۲۵ دی ۱۳۹۶

نوجوان قصه‌گو به یاد مهدی آذریزدی روی صحنه می‌رود

سجاد اسماعیلی نوجوان برگزیده‌ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، با روایت «زبان حیوانات» یاد و خاطره‌ی مهدی آذریزدی را گرامی می‌دارد.

به گزارش کودک پرس به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این قصه‌گو درباره‌ شیوه‌ انتخاب این داستان گفت: «امسال به عضویت کتابخانه‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد آمدم. از آن جا که در کتاب و کتاب‌خوانی فعال بودم، به پیشنهاد مربیان تصمیم گرفتم تا در جشنواره‌ی قصه گویی ‌شرکت کنم.»

او افزود: «من پیش‌تر در تله ‌فیلم «قصه‌گو» که در باره‌ زندگی پیر نیک‌اندیش استان‌مان مهدی آذریزدی بود حضور داشتم. همان‌جا بود که با کتاب‌های او همچون «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» آشنا شدم. بعد از مطالعه این کتاب‌ها قصه‌ی «زبان حیوانات» به نظرم جالب آمد و تصمیم گرفتم این داستان را به زبان ساده برای بقیه‌ بچه‌ها هم تعریف کنم.»

این قصه‌گوی یزدی در پاسخ به این سوال که ضرورت قصه‌گویی چیست عنوان کرد: «قصه محدودیت سنی ندارد و برای همه رده‌های سنی جذاب است. یکی از قابلیت‌های قصه داشتن پند و اندرزگویی است. حتی خداوند هم در کتاب خود از قصه‌ی پیشینیان مثال می‌زند. همچنین قصه هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود.»

وی ادامه داد: «یک قصه‌گو می‌تواند روایت‌گر مفاهیم بزرگی باشد. او می‌تواند قصه‌ی‌های مختلف را از کتاب‌های مختلف انتخاب کند، بیان آن را ساده کند و برای مخاطب رده‌ سنی پایین‌تر نقل کند.»

این نوجوان با بیان‌ این‌که استفاده از قصه می‌تواند در تفهیم مطالب درسی موثر باشد، اضافه کرد: «قصه می‌تواند در آموزش دروس مدرسه هم مفید واقع شود. جذابیت قصه در فراموش نشدنی بودن آن است و اگر کودک در سن پایین چیزی را در ذهن بسپارد کم‌تر امکان فراموش شدن آن وجود دارد.»

در بیستمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۰ نوجوان از استان‌های مختلف کشور به روایت داستان‌های خود با موضوع‌های مختلف خواهند پرداخت.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار