موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
131337
۱۱ دی ۱۳۹۶

کاهش ناراحتی کودک هنگام دندان درآوردن

به آرامی لثه‌های نوزاد را با انگشت تمیز، یا یک پارچه سرد و مرطوب تمیز مالش دهید. کمی فشار ملایم می‌تواند ناراحتی کودک را کاهش دهد.

به گزارش کودک پرس ، لثه کودک را به آرامی بمالید.

به نوزاد چیزی خنک برای جویدن بدهید.

یک تکه پارچه سرد و مرطوب یا دندان گیر خنک می تواند تسکین دهنده باشد. البته اطمینان حاصل کنید که این شی باعث خفگی او نمی‌شود.

مراقب باشید تا شیء یخ زده نباشد، بلکه کمی خنکی کفایت می کند، چون سرمای زیاد هم می تواند آسیب رسان باشد. اگر کودک شما غذاهای جامد و سفت می خورد از غذاهای سرد استفاده کنید. ماست خنک پیشنهاد خوبی است.

 

یک دندان گیر از داروخانه بخرید.

دندان گیرهایی که از لاستیک نرم ساخته شده اند بهتر هستند. انواعی که با مایع پر شده اند، ممکن است در اثر فشار لثه کودک پاره شوند. می تواندی از پستانک تمیز هم استفاده کنید.

کودک موقع خارش جای دندان، عکس‌العمل‌های خاصی نشان می‌دهد و مشاهده شده است که بچه‌های شیرخوار حتی سینه مادر خود را گاز می‌گیرند. در این مواقع از دادن اجسام و مواد کوچک مانند یک تکه گوشت که برخی خانواده ها به کودک می دهند تا گاز بگیرد، به طور جدی باید پرهیز کرد، زیرا ممکن است این وسایل جانبی به داخل حلق کودک رفته و باعث خفگی او شود.

 

آب دهان کودک را خشک کنید.

افزایش بزاق و آبریزش دهان جزئی از فرایند دندان در آوردن است. با یک دستمال تمیز، دهان و چانه کودک را پاک کنید تا از تحریک پوست پیشگیری کنید. هنگام خواب نیز پارچه مناسب و جاذبی زیر سر کودک قرار دهید.

 

از داروها کمک بگیرید.

اگر کودک شما خیلی بی قرار، تحریک پذیر و بدخو شده است با پزشک مشورت کنید تا در صورت لزوم، استامینوفن یا ایبوپروفن را به میزان لازم تجویز کند. از دادن آسپیرین به کودک خودداری کنید.

همچنین از استعمال داروهای موضعی و بی حس کننده بر روی لثه خودداری کنید، زیرا این داروها به وسیله بزاق شسته شده و قبل از اینکه روی لثه تاثیر کنند، موجب بی حسی گلوی کودک می شوند و در مکانیسم‌های طبیعی بلع غذای کودک تداخل ایجاد می کنند.

 

دندان در آوردن معمولا با اقدامات خانگی کنترل می شود. اما اگر ناراحتی و بی قراری شدید یا نخوردن شیر و غذا در کودک شما روی داد، یا تب و اسهال ایجاد شد، به پزشک مراجعه کنید.

 

 

منبع:‌شفا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار