12664
۰۲ آذر ۱۳۹۵

هدایت آموزشی دانش آموزان جزو وظایف معلمان است!!

قزوین- مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای باکیفیت برنامه درسی و هدایت آموزشی دانش آموزان از مأموریت های معلمان است.

به گزارش کودک پرس پرس :دومین دوره آموزشی کشوری نظارت و راهنمایی آموزشی معلمان صبح سه شنبه با حضور رؤسای ادارت دوره اول متوسطه سراسر کشور و مدرسین و سرگروه های نظارت کشوری در قزوین برگزار شد.

علی محبی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در  این مراسم اظهار کرد: توانمند سازی معلمان و نظارت بر عملکرد آنها دو راهبرد در حوزه گروه های آموزشی است که باید به آن توجه خاص شود، باید معلمان راهبری حرفه ای شوند تا بتوانیم در حوزه یاددهی و یادگیری دانش آموزان موفق باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ناظر و راهبر آموزشی اضافه کرد: نظارت بالینی و درس پژوهی در سند تحول آموزش و پرورش آمده است، باید روش های نوین یاددهی و یاگیری را به معلمان آموزش داد.

محبی خاطر نشان کرد: نظارت اثربخش و اجرای گام به گام نظارت و راهنمایی معلمان در فرآیند یاددهی و یادگیری بسیار اثرگذار است.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه اظهار داشت: در نظام آموزشی هدف و عملکرد پیش بینی شده است، باید هدف و عملکرد در نظام ارزیابی آموزشی با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

وی افزود: مهمترین رکن در موضوع تعلیم و تربیت ارزشیابی است، ارزیابی مهمترین بخش از فرآیند یاددهی و یادگیری است، در ارزشیابی از نظام تعلیم و تربیت باید ساختار و محتوا مطلوب و صحیح باشد، اگر ساختار سازمانی درست باشد رفتار سازمانی نیر درست خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: باید حوزه ارزیابی جدی گرفته شود و دغدغه کیفیت آموزش و پرورش را داشت، باید اساس کار تعلیم و تربیت مدرسه باشد و نیروی انسانی توانمند و متخصص تربیت و بکار گرفته شود، البته بودجه و اعتبار لازم را هم باید در نظر گرفت.

قاسمی تأکید کرد: نباید اجازه داد کتب کمک آموزشی در مدارس سیطره داشته باشند. باید فرآیند یاددهی و یادگیری صحیح اجرا شود، یکی از دلایل رضایت از نظام تعلیم و تربیت این است که باید تخیل و خلاقیت دانش آموزان را بالا برد، معلم باید اطلاعات، مهارت و خلاقیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید نیروهای خلاق پرورش داد، باید خلاقیت را در مجموعه آموزش و پرورش بالا برد و این فقط با توانمند سازی نیروی انسانی حاصل خواهد آمد، امروز باید نگرش به یادگیری را اصلاح کرد، باید اداراک و نگرش به یادگیری را اصلاح کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: یادگیری ها را باید به یکدیگر ارتباط داد، یادگیری ها باید درهم تنیدگی داشته باشند، یادگیری باید مبتنی بر استفاده از دانش، مبتنی بر همیاری و ساخت گرایی و نیز مبتنی بر پژوهشگری باشد، نظام تعلیم و تربیت خلاق و پویا منجر به تربیت نسلی خلاق و پویا خواهد شد.

گفتنی است این دوره آموزشی تا ۳ آذر ماه با محوریت روش های نوین یاددهی و یادگیری، نظارت اثربخش و اجرای گام به گام نظارت و راهنمایی آموزشی معلمان با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

 

منبع:خبرفارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار