126271
۲۳ آذر ۱۳۹۶

از کودکی زندگی پناهجویان جزو دغدغه‌هایم بود/ تمرین با هنروران برای تسلط به زبان عربی در «آریو والیبال»

محمد بخشی گفت: فیلم «آریو والیبال» در ارتباط با زندگی پناهجویان است که این موضوع از کودکی جزو دغدغه‌های من بوده است.

به گزارش کودک پرس، محمد بخشی در ارتباط با تازه‌ترین اثر خود «آریو والیبال» گفت: این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شد و بعد از آن در چند فستیوال خارجی حضور پیدا کرد و توانسته تا به این لحظه از جشنواره‌های معتبری نیز موفق به دریافت جوایزی شود.

وی در ادامه گفت: ساخت این فیلم کوتاه تقریبا از زمانی که ایده آن به وجود آمد تا آخرین لحظه نزدیک به ۲ سال طول کشید. ایده این فیلم از آنجایی به وجود آمد که شخصا پی‌گیر مسئله پناهجو ها از طریق اخبار بودم و در ادامه نیز باز هم به دلیل علاقه ام ورزش والیبال را دنبال می‌کردم. شب ها هم اخبار را نگاه می‌کردم و هم مسابقات والیبال تیم ملی کشورمان را دنبال می کردم. تا اینکه بالاخره به لحاظ بصری متوجه شباهتی بین زمین والیبال و چیدمان آن با پناه‌جوهایی که در یک طرف سیم های خاردار هستند و در طرف دیگر نیروهای آمریکایی شدم و دکلی که در افق سیم‌ها قرار دارد همچون داوری است که در خط طولی تور والیبال می‌ایستد این شباهت باعث شد تا کم‌کم قصه فیلم «آریو والیبال» شکل بگیرد.

 

او گفت: البته کودکی‌ام در شهر رفسنجان زمانی گذشت که مواجه شده بودیم با پناهجوهای افغانستانی در شهرمان به  طوری که همسایه‌های روبرویی ما اهل افغانستان بودند و فرزندان آن خانواده مانند تاج محمد و دوست محمد دوستان صمیمی شدیم به همین دلیل ذهنم درگیر مسئله پناه جوها بود.

کارگردان فیلم چرخه در ادامه عنوان کرد: دلیل طولانی شدن فیلم ابتدا پیدا کردن سرمایه‌گذار بود که تقریبا یک سال طول کشید. از طرفی تعداد بازیگرانی که در مقابل دوربین حضور داشتند بسیار زیاد بود و همه آنها که در فیلم مشاهده می‌کنید ایرانی‌هایی هستند که طی تمرین چند ماهه زبان عربی و انگلیسی را در حد و اندازه مورد نیاز آموختند و به آن تسلط پیدا کردند. همچنین بازی گرفتن از بچه‌ها پروسه بسیار زمان‌بر و طولانی است.

 

 

وی گفت: تولید فیلم ما تقریبا ۷ روز به طول انجامید و هزینه تولید فیلم نیز باعث شده بود که ما به طور دقیق طبق برنامه پیش برویم. شناخت موسیقی به ریتم فیلم‌هایی که می‌سازم کمک کرده است تا به فراز و فرودهای آن دقت داشته باشم.

جایزه بهترین فیلم کوتاه گلوبال فیلم فستیوال امریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم میلان،

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار