موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
125721
۲۰ آذر ۱۳۹۶

از میزبانی تبسم هاشمی تا آرزوهای سه نوجوان عشق اروپا

چهارمین قسمت «مهمان خانه» روز سه‌شنبه نمایش «چهار فصل» را مورد نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مجله ظهرگاهی «مهمان خانه» با اجرای امیرحسین مدرس که پخش آن از 18 آذر ماه آغاز شده است، روز سه شنبه در چهارمین قسمت از این برنامه نمایش «چهار فصل» با حضور کارگردان و بازیگران آن نقد و بررسی می شود.

امیر حسین مدرس در این قسمت میزبان فرانک ترابی کارگردان و تبسم هاشمی و جمشید صفری از بازیگران نمایش «چهارفصل» است. در بخش دیگر «مهمان خانه» مخاطبان شاهد گفتگوی مجری برنامه با مهندس گلرخ آزرمی بانوی صنعتگر نمونه،کارآفرین نمونه و بنیانگذار اولین واحد تولیدی در رشته صنعتی خواهد بود.

«مهمان خانه» با رویکرد سبک زندگی ایرانی ، اسلامی به تهیه کنندگی سید محمدرضا ضرغامی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14:30 تا ساعت 16 در مدت زمان 90 دقیقه به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما رود.

 

 

«آرزوهای» سه نوجوان عشق اروپا

 

مستند «آرزوهای دست نیافتنی» (The Art of Becoming) از هیسپان تی وی، داستان سه نوجوان آسیایی و آفریقایی است که برای رسیدن به یک زندگی رویایی به اروپا مهاجرت کرده اند، ولی با واقعیت های دیگری مواجه می شوند. این مستند، روایت سه نوجوان از سه کشور افغانستان، سوریه و گینه را به تصویر می کشد که دل به امید آینده ای بهتر در اروپا بسته اند و تلاش می کنند به این آرزوی خود جامه عمل بپوشانند.

 

 

در مستند «آرزوهای دست نیافتنی» دوربین با «فتاح» نوجوانی افغانستانی که در حال حاضر در ترکیه به سر می برد و به کار خیاطی مشغول است، همراه می شود. او تلاش می کند با کار زیاد، پول بیشتری پس انداز کند تا بتواند به سفر خود به اروپا ادامه دهد.

در ادامه این مستند با «صالح» نوجوان 11 ساله سوریه ای آشنا می شویم که به دور از والدین خود در مرکزی در بلژیک و به دور از جنگ به سر می برد و در نهایت «ممدو» جوانی کم و سن و سال از گینه است که به صورت غیر قانونی وارد بلژیک شده و در کار ساختمانی فعالیت دارد. او می خواهد در این کشور به تحصیل خود ادامه دهد ولی در حال حاضر امکان آن وجود ندارد.

 

 

مستند «آرزوهای دست نیافتنی» محصول سال 2013 و به کارگردانی هانه فیلیپو و کاترینا وویستکه، دوبله شده در هیسپان تی وی، در سه قسمت 25 دقیقه ای از چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 7:30 به وقت تهران به روی آنتن این شبکه اسپانیایی زبان می رود و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

 

 

داستان یک روحانی که با توسعه فرهنگی و اقتصادی، روستای حیدرآباد را آباد کرد

دوربین مهدی رمضانی کارگردان مجموعه در امتداد فلق امروز به بخش حیدرآباد شهرستان جهرم استان فارس رفته و فعالیت های حجت الاسلام احسان کرمی روحانی مستقر آنجا را به تصویر می کشد.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، این روحانی ورزشکار و ورزش دوست با زمینه ای که برای ورزش جوانان در روستا فراهم کرده، زمینه قهرمانی در عرصه بین المللی تعدادی از جوانان روستا حیدرآباد در رشته های رزمی را فراهم آورده است. حجت الاسلام کرمی علاوه بر توسعه ورزش در آنجا، نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، مهاجرت به شهرها و غیره… داشته و توانسه با اقدامات در خور خود علاوه بر ریشه کنی فقر در روستا، زمینه های ایجاد اشتغال برای جوانان دختر و پسر را در حیدرآباد فراهم کند.

 

 

او همچنین با غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ایجاد رابطه صمیمی با آنان توانسته است مسجد امام موسی کاظم (علیه‌السلام) روستا را بسیار پر رونق نگهداشته به گونه ای که هرگاه وارد مسجد می شویم گویی وارد جامعه ای شاد و فعال شده ایم.

مجموعه در امتداد فلق به تهیه گنندگی مهران رستمی، کار مشترکی شبکه یک سیما و سازمان تبلیغات اسلامی است که امروز 20 آذرحوالی ساعت 16 از این شبکه روی آنتن می رود.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار