12540
۰۱ آذر ۱۳۹۵

تحویل ۱۰۰ نوزاد معتاد در سال گذشته به بهزیستی!!

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از ایجاد انجمنی با کمک وزارت بهداشت برای کمک به زنان باردار معتاد خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 100 کودک معتاد برای نگهداری به سازمان بهزیستی کشور تحویل داده شد.
به گزارش کودک پرس پرس :حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیکودک پرس پرس در رابطه با نگهداری نوزادانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند، گفت: براساس قانون، شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت به عنوان متولیان ارائه خدمات به زنان معتاد هستند و به تازگی پروتکلی با وزارت بهداشت منعقد شده مبنی براینکه مادری که معتاد و باردار است باید طی دوران بارداری تحت‌نظر پزشک باشد زیرا این زنان در گروه افراد پرخطر هستند و بهزیستی مشکلی در حمایت این افراد ندارد.

وی ادامه داد: اگر نوزاد متولد شده اعتیاد داشت باید در بیمارستان 3 تا 5 روز در بخش I.CU یاN.IC.U نگهداری شود که معمولا مدت زمان ترک نوزاد دو ماه است و پس از بروز علائم ترک، اگر مادر صلاحیت نگهداری را نداشت، نوزاد در چرخه حمایتی سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد و به شیرخوارگاه سپرده می‌شود.

فرید نسبت به افزایش تعداد زنان معتاد در سال‌های اخیر ابراز نگرانی کرد و گفت: سال گذشته بیش از 100 کودک معتاد برای نگهداری به سازمان بهزیستی کشور تحویل داده شده و از طرفی اگر قبلا 5 درصد معتادان زن بودند اکنون این رقم به 10 درصد رسیده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: عوارض اعتیاد زنان برای خانواده و جامعه بسیار بیشتر است چون تعداد نوزادان معتاد نیز زیاد‌تر خواهد شد از طرفی شناسایی این زنان سخت است چون اغلب به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، درمان را رها می‌کنند یا هر روز در جابجایی و سفر هستند.

وی از ایجاد انجمنی با کمک وزارت بهداشت برای کمک به زنان باردار معتاد خبر داد و گفت: خدمات بهزیستی به زنان معتاد باردار شامل معرفی آنها به بیمارستان‌ها و برخی کمک های دیگر حمایتی و درمانی برای ترک و زایمان است.

فرید ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس 30 میلیارد ریال از اعتبارات حوزه زنان به بهزیستی تعلق دارد که بخش عظیمی از این اعتبارات برای زنان آسیب پذیر هزینه خواهد شد.

منبع:خبرگزاری فارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار