123385
۱۱ آذر ۱۳۹۶

شهرداری یزد آرامگاه آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان را ساماندهی می‌کند

شهردار یزد با بیان اینکه وضعیت فعلی آرامگاه مهدی آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران مناسب نیست، گفت: در اولین فرصت مزار این نویسنده ساماندهی خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، جمال مهدی نژاد با حضور جمعی از مسوولان در آرامگاه آذریزدی افزود: این مرحوم یکی از مفاخر بزرگ و ارزشمند استان یزد و کشور است باید مزارش ساماندهی شود.

وی اظهار کرد: آرامگاه این شاعر و نویسنده توانان با مشارکت سرمایه گذاران فرهنگی و شهرداری یزد، بنایی درخور و شایسته در این ارتباط طراحی و اجرا شود.
با توجه به موج انتقادات این روزها از اجرایی نشدن طرح ساماندهی و ساخت آرامگاه آذریزدی پس از گذشت هشت سال؛ شهردار شهر جهانی یزد با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رئیس سازمان آرامستان های شهرداری بر مزار آذریزدی حضور یافتند.

قصه های خوب برای بچه های خوب»، «قصه های تازه از کتاب های کهن»، «گربه ناقلا » ، «گربه تنبل»، «مثنوی» (برای بچه ها)، «مجموعه قصه های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است .
زنده یاد آذر یزدی از پرتیراژترین نویسندگان تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران است که بیش از 20 عنوان کتاب برای کودکان نوشته است .
وی در 18 تیرماه سال 88 و در سن 87 سالگی در اثر بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

منبع: ایرنا

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار