موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
122526
۰۷ آذر ۱۳۹۶

عوارض فشارخون بالا در کودکان

از هر ۳۰ کودک، یک نفر فشارخون بالا دارد. در حال حاضر ممکن است دستورالعمل جدید آکادمی اطفال آمریکا به پزشکان کمک کند که کودکان ۳ ساله و بالاتر را برای این بیماری مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر توماس دیسپنزا ، متخصص قلب و عروق در گروه قلب کودکان ایالات پنسیلوانیا می گوید: امروزه فشارخون بالا نسبت به گذشته در سنین بسیار کمتری مشاهده می شود. با بالارفتن نرخ چاقی ، ما شاهد عوارض بیشتری از آن هستیم.

دیسپنزا می گوید: اما میزان تشخیص ، بطرز تکان دهنده ای کم است. سه چهارم از موارد نادیده گرفته می شوند و این یک مشکل واقعی است.

کودکان مبتلا به فشارخون بالا می توانند مانند بزرگسالان به همان مشکلات سلامتی درازمدت دچار شوند. او اضافه می کند: فشارخون بالا در کودکان می تواند بوسیله آسیب رساندن به رگ های خونی به سکته مغزی در سنین بالاتر منجر شود.

 

 

دستورالعمل جدید به پزشکان توصیه می کند که در ویزیت های منظم بچه های کوچک ، فشارخون آن ها را بررسی کنند.برای دقت بهتر ، پزشکان باید قبل از گرفتن فشارخون ، ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنند تا بیمار پس از وارد شدن به اتاق معاینه برای ریلکس و آرام شدن ، وقت داشته باشد.

کودک در هنگام گرفتن فشارخون باید هردو پایش را صاف روی زمین قرار دهد و به پشت صندلی تکیه دهد و به هیچ وجه حرف نزند.بهتر است فشارخون از بازوی راست گرفته شود.این دستورالعمل ها برای کمک به تشخیص علائمی که به بررسی های بیشتری نیاز دارند ، در نظر گرفته شده اند ، نه برای ارایه یک تشخیص نهایی.

 

این آکادمی امیدوار است که این دستورالعمل ها به پزشکان در تشخیص علائم سایر بیماری ها کمک کند. بعنوان مثال فشارخون بالا در میان کودکان زیر ۵ سال می تواند نشانه ای از بیماری کلیوی یا یک بیماری غدد درون ریز باشد و در کودکان ۶ ساله و بالاتر ، ممکن است لخته شدن شریان ها را نشان دهد.

این آکادمی می گوید اگر فشارخون بالا در یک کودک تشخیص داده شد ، رژیم غذایی او باید به آرامی به یک رژیم غذایی کم سدیم که اساسا شامل غذاهای گیاهی است ( مانند رژیم DASH) ، تغییر کند.

 

منبع: راستینه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار