12029
۲۴ آبان ۱۳۹۵

هیچگونه کنترلی بر استفاده کودکان از دستگاه های تلفن همراه وجود ندارد.

طبق آخرین آمار، ۴۰میلیون گوشی تلفن هوشمند در ایران وجود دارد که دسترسی کودکان به این وسیله، بیش از ۵۵درصد است. این رقم در دنیا برای گوشی های هوشمند، ۴۹درصد و برای تبلت، ۳۰درصد است. این رقم برای ایران درحالی ۵۶درصد برآورد شده است که سیمکارت در مالکیت کودک یا نوجوان نیست و در حقیقت هیچگونه کنترلی بر استفاده این قشر از دستگاه های تلفن همراه هوشمند وجود ندارد.”

به گزارش کودک پرس پرس : دومین کنفرانس اپراتورهای مجازی تلفن همراه،روز چهارشنبه، در محل سالن همایش های صداوسیما برگزار شد. در ابتدای مراسم، دکتر صادق عباسی شاهکوه،معاون بررسی های فنی و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کل با اشاره به درآمد ۲۰هزار میلیارد تومانی اپراتورها، سهم موبایل و پیامک را از این بازار ۷۴ درصد عنوان کرد. به گفته وی: “عمده درآمد اپراتورها، حاصل از مکالمه موبایل و پیامک است.این درحالیست که تا انتهای سال ۱۳۹۴ سهم دیتای تلفن همراه تنها ۵درصد بوده است یعنی در بخش دیتا فاصله زیادی با آنچه که باید باشیم، داریم.”

 

عباسی با تاکید بر اینکه “قرار نیست MVNOها با MNOها سرشاخ یا وارد دعوا شوند” تعداد مخاطبان این سیمکارت ها را ۳.۵میلیون نفر برآورد و سهم ظرفیت بازار ایران از اپراتورهای مجازی را ۱۵درصد عنوان کرد.
در بخش دیگری از همایش، امین کلاهدوزان، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار هوشمند، در تشریح فعالیتهای این شرکت در زمینه اپراتورهای مجازی تصریح کرد: “این شرکت با همکاری برند انارستان در ۶ماهه نخست سال جاری حدود ۷۰۰هزار سیمکارت توزیع کرد. درحال حاضر ما ۳۰۰تامین کننده محتوا همکاری داریم و۳میلیون نفر، بازار هدف ما را تشکیل می دهند.”
وی با اشاره به اینکه ” ۵۴درصد مخاطبان بازار تلفن همراه را افراد زیر ۳۰سال تشکیل می دهند”، نرخ نفوذ سیمکارت در ایران را در حدود ۱۴۷درصد عنوان کرد.
به گفته کلاهدوزان “طبق آخرین آمار، ۴۰میلیون گوشی تلفن هوشمند در ایران وجود دارد که دسترسی کودکان به این وسیله، بیش از ۵۵درصد است. این رقم در دنیا برای گوشی های هوشمند، ۴۹درصد و برای تبلت، ۳۰درصد است. این رقم برای ایران درحالی ۵۶درصد برآورد شده است که سیمکارت در مالکیت کودک یا نوجوان نیست و در حقیقت هیچگونه کنترلی بر استفاده این قشر از دستگاه های تلفن همراه هوشمند وجود ندارد.”
از دیگر آمارهای ارائه شده قابل توجه در این همایش، اولویتهای استفاده از گوشی های هوشمند بود. به عقیده مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار هوشمند “در بین افراد گروه سنی ۱۴ تا ۲۵ سال، مکالمه در اولویت اول قرار ندارد بلکه سرویس ها و خدماتی نظیر بازی و سرگرمی در اولویت است. این درحالیست که اصلیترین کاربرد تلفن همراه یعنی مکالمه در اولویت ششم این گروه سنی قرار دارد.”
کلاهدوزان در تصریح لزوم حضور اپراتورهای مجازی در ایران به آمارهای بخش بازی و سرگرمی نیز اشاره کرد: “در آخرین برآوردها، حدود ۲۳میلیون گیمر در ایران وجود دارند. ۷۵درصد از این میزان در اختیار گروه کودک، نوجوان و جوانان است. همچنین ۶۵ درصد از هزینه این بازی ها از طریق موبایل پرداخت میشود. این درحالیست که این رقم در دنیا در حدود ۳۲ درصد است. به طور مثال ایرانی ها حدود ۱۳۲میلیارد تومان برای بازی کلش آف کلنز هزینه کرده اند. در واقع هر نفر گیمر در ایران در حدود ۲۲هزار تومان برای این بازی هزینه کرده است.”
وی نسل دهه ۸۰ و ۹۰ را نسلی عنوان کرد که با اینترنت بزرگ شده اند و رفتارهای بسیار نامتعارفی دارند. کلاهدوزان با اشاره به همین موضوع، هدف بازار اپراتور مجازی را افراد فاقد سیمکارت عنوان کرد.او البته تاکید کرد: ” سرویس های این شرکت، بار ارزشی دارند و در زمینه های سلامت روان، آموزش و سرگرمی سیمکارت های خود را فعال کرده ایم. ما همچنین تصمیم نداریم با MNOها وارد رقابت شویم. می خواهیم مکمل خدمات آنها باشیم.”
در ادامه همایش مهمانان خارجی به ایراد سخنرانی پرداختند و بازار ایران را از جذابترین بازارهای خاورمیانه عنوان کردند. همچنین میزگردی نیز با حضور نمایندگانی از شرکت های همراه اول، ارتباطات سیار، رایتل، آپامه و آرین تل برگزار شد. نحوه قیمت گذاری، شفافیت و امنیت اپراتورهای غیرمجازی و تعامل آنها با اپراتورهای MNO از موضوعاتی بود که در میزگرد برگزار شده به بحث و گفتگو گذاشته شد.

 

 

منبع: همرسان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار