موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11481
۱۹ آبان ۱۳۹۵

کودکان گیلانی«سکوت خیس درختان» را نقد می کنند

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از برگزاری جلسه نقد ادبی مجموعه اشعار «سکوت خیس درختان» با حضور کودکان گیلانی خبر داد.

به گزارش کودک پرس علی پورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به برگزاری همایش دو پنجره در این استان گفت: پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان در گرو تقویت تفکر انتقادی و نگاه نقادانه است.

 

وی ادامه داد: همایش «دو پنجره» برای پنجمین سال در استان برگزار شده و در آن از چهره های شاخص و ملی دعوت می شود.

 

پورحسن با بیان اینکه این بار قاب دو پنجره به سوی کتاب«سکوت خیس درختان» گشوده شده است افزود: «سکوت خیس درختان» اثر محمود پوروهاب، شاعر و نویسنده کتاب های کودک و نوجوان است که در قالب مجموعه شعر نوجوان امروز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است.

 

وی اظهار کرد: این کتاب شامل ۱۷ شعر است که ۱۴شعر از آن در قالب نیمایی و سه شعر در قالب چارپاره سروده شده که مضامین این اشعار متفاوت بوده و به موضوعات مختلفی مانند فوتبال، افتادن درخت‌ها، طلاق، پل و عشق و مضامین اجتماعی و عاطفی پرداخته است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تصریح کرد: این کتاب به اعضای کارگاه های ادبی داده شد تا به مطالعه آن پرداخته و در همایشی که دوشنبه(۲۴ آبان) با حضور خالق اثر برگزار می شود به نقد و بررسی آن بپردازند.

 

گفتنی است، محمود پوروهاب در سال 1340 در شهرستان رودسر به دنیا آمد. وی در طول 20 سال فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بیش از 50 کتاب شعر، داستان، زندگینامه، تحقیق و بررسی و حدود 100 مقاله پژوهشی و نقد داتشه است. وی هم اکنون مسئول شعر ماهنامه‌های «سلام بچه‌ها» و «پوپک» و همین‌طور کارشناس ادبی مجله «باران» است. از جمله آثار او می‌توان به «پیر چنگی» و «پر از بوی گلابی» و مجموعه شعر «تو با ما قدم می‌زنی» اشاره کرد.

منبع:خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار