22538
۰۶ شهریور ۱۳۹۶

شادترین کودک در حبس

زندگی با محیط گرم و نرم و راحت رحم مادر خیلی تفاوت دارد.

به گزارش کودک پرس ، اولین روزهای زندگی نوزاد بیرون از رحم برایش شوک بزرگی است.  عقیده عمومی می‌گوید که یک نوزاد به مراقبتی آرام و ملایم نیازمند است. دکتر هاروی کارپ، خالق دی وی دی و کتاب ” شادترین کودک در حبس” می‌گوید: اما تصور کنید که بعد از همه صداها و حرکات داخل رحم، قدم گذاشتن به دنیایی که همه در اطراف تو آهسته راه می‌روند چقدر می‌تواند عجیب باشد. چالش این است که محیط رحم را عینا برای نوزاد بازسازی کنیم. دکتر کارپ پنج تکنیک را پیشنهاد می‌کند که همه مادرها این کار ها را غریزی انجام می‌دهند. انجام دادن همه این کارها با هم بسیار تاثیر گذار تر است. پس بیایید شروع به تمرینش کنیم.

1. قنداق کردن
پیچیدن بچه مانند یک لقمه کوچک، رحم شما را برایش بازسازی می‌کند و هوس کودک برآورده می‌شود. قنداق کردن، حرکات نامنظم و واکنشی کودک را که منجر به گریه کردن می‌شود را کنترل می‌کند. قنداق کردن بچه در شب به او کمک می‌کند که بیشتر بخوابد (فقط مطمئن باشید که زیادی گرمش نباشد؛ ببینید که گردن و گوش‌هایش عرق نکرده باشند.)

2. حالت کنار ( یا شکم)
زمین گذاشتن کودک بهانه‌گیر به پشت یا نگه داشتن او به حالت دراز کش به پشت به او حس افتادن و جهش از جایی را می‌دهد که نهایتا منجر به گریه بیشتر او می‌شود. نگه داشتن بچه به بغل یا روی شکم آسوده‌تر است. با این حال، برای خواب همیشه کودکتان را به پشت بخوابانید.

3. هیس گفتن
گفتن هیس بلند و خشن برای گوش‌های کودک مانند موسیقی است. این صدا، صوت جریان خونی که بچه در رحم شما می‌شنید را تداعی می‌کند. به همین خاطر است که خیلی از والدین برای آرام کردن گریه کودکشان از صداهای سفید مانند صدای جاروبرقی و سشوار استفاده می‌کنند.

4. تاب دادن
دکتر کارپ می‌گوید: نوزاد ها مانند ملوان‌هایی هستند که بعد از 9 ماه روی آب بودن، به زمین خشک آمده‌اند. سکون دراز کشیدن روی تختخوابی بی حرکت و نرم ممکن است عصبانی‌اش کند. تکان‌های ریتمیک و محکم تقریبا تاثیری خواب آور دارد. تاب‌های اتوماتیک، صندلی‌های جهنده، رانندگی با ماشین، تکان دادن بچه یا راه رفتن با او آرام بخش هستند. گذاشتن بچه روی تاب جهنده نیز به او این احساس حرکت را می‌دهد و شما می‌توانید به کارهای روزانه تا برسید.

5. مکیدن
به کودکتان یک پستانک یا شیشه شیر بدهید تا بمکد. این کار آرام بخش‌های طبیعی را در مغز کودک آزاد می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار