موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
212332
۲۸ دی ۱۳۹۸

همایش ارتقاء سلامت مادر و کودک

مدیر آموزش سازمان نظام پزشکی گفت: همایش کشوری ارتقاء سلامت مادر و کودک، ویژه پزشکان، ماما‌ها و پرستاران سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،  آقای دکتر محمدرضا عزیزی با اشاره به هفته ارتقاء آگاهی سلامت بارداری گفت: به منظور افزایش دانش همکاران جامعه پزشکی «همایش ارتقاء سلامت مادر و کودک» در روز‌های ۳ و ۴ بهمن توسط سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش با مشارکت استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی و در راستای عمل به وظایف سازمان نظام پزشکی برای ارائه آخرین دستاورد‌های علمی، ویژه پزشکان، ماما‌ها و پرستاران سراسر کشور برگزار می‌شود.

آقای دکتر عزیزی گفت: این همایش دارای ۱۰ امتیاز بازآموزی بوده و گروه‌های هدف شامل متخصصان زنان و زایمان، متخصصان کودکان، فوق تخصص‌های طب نوزادان، پزشکان عمومی، ماما‌ها و پرستاران می‌باشند.

وی در خصوص محور‌های مورد بحث در این همایش افزود: اهمیت تغذیه کودک و نقش شیر مادر در رشد و سلامت کودک، اهمیت و چرایی تغذیه انحصاری کودک طبق پروتکل آکادمی اطفال و کالج زنان و مامایی آمریکا، نقش کارکنان پزشکی و بیمارستان‌ها در ترویج تغذیه صحیح کودک، آناتومی و فیزیولوژی سینه در دوران بارداری و شیردهی، بررسی بیماری‌های سینه شامل توده‌ها، عفونت‌ها، ترشحات خونی، درد و احتقان و راه‌های مراقبت از سینه، بررسی حساسیت گوارشی، ریفلاکس و کولیک در نوزادان، زایمان فیزیولوژیک و مراقبت هنگام زایمان و ده اقدام بیمارستان دوستدار کودک، بررسی و درمان زردی نوزاد، بررسی منحنی‌های رشد و تأخیر رشد کودکان، حمایت از تغذیه با شیر مادر در خلال جدایی مادر و شیرخوار، دارو درمانی مادران و اثرات آن در تغذیه کودکان و نشست تخصصی تغذیه در نوزادان خاص و نارس از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

آقای دکتر عزیزی در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر و اثرات آن در سلامتی جامعه ادامه داد: محرومیت از سینه مادر و تغذیه نامناسب، سالانه جان میلیون‌ها کودک را می‌گیرد و امروزه ثابت شده است که محرومیت از شیر مادر عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌های حاد و مزمن در طول زندگی است.

وی افزود: در این همایش راهنمای تغذیه با شیر مادر برای پزشکان بر اساس توصیه‌های آکادمی اطفال و کالج زنان و مامائی آمریکا ارائه خواهد شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار