موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
209886
۰۷ آذر ۱۳۹۸

اثرات بیماری آسم بر سلامت مادر و جنین

بررسی‌های متخصصان کانادایی نشان می‌دهد زنان باردار مبتلا به آسم شدید بیشتر احتمال دارد به عارضه پره‌اکلامپسیا مبتلا شوند.

به گزارش کودک پرس ، محققان کانادایی در تحقیقات خود دریافتند زنان بارداری که به آسم شدید مبتلا هستند ۳۰ درصد بیشتر احتمال دارد دچار عارضه پره‌اکلامپسیا شوند که ممکن است مرگ مادر یا کودک را به همراه داشته باشد.

پره‌اکلامپسیا از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی است. این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ و میر مادران باردار به حساب می‌آید و باعث عوارضی برای جنین و مادر می‌شود. این عارضه بعد از هفتهٔ بیستم بارداری رخ می‌دهد و با فشارخون سیستولیک بیشتر از ۱۴۰ میلی‌متر جیوه یا دیاستولیک بیشتر از ۹۰ میلی‌متر جیوه که به طور معمول از طریق وجود مقادیر غیرطبیعی پروتئین در ادرارتشخیص داده می‌شود در ارتباط است.

محققان همچنین مشاهده کردند حمله آسم بر سلامت جنین نیز اثر می‌گذارد به گونه‌ای که موجب تولد زودهنگام ۱۴ درصد نوزادان و ابتلای ۲۱ درصد آنان به بیماری‌های مادرزادی می‌شود.

در این بررسی محققان وضعیت مادران باردار مبتلا به آسم که بیماری‌شان تحت کنترل بود و زنان دیگری که دچار علائم شدید این بیماری بودند مقایسه کردند. محققان تاکید کردند یافته‌های بدست آمده حائز اهمیت است زیرا تعداد قابل توجهی از زنان مبتلا به آسم در دوران بارداری مصرف داروهای آسم را کاهش داده یا قطع می‌کنند.

 

به گزارش روزنامه تلگراف، به گفته محققان کانادایی آسم شایع‌ترین بیماری مزمن در زنان باردار است و هشت تا ۱۳ درصد زنان باردار در جهان دچار این عارضه می‌شوند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار