موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
208262
۰۴ آبان ۱۳۹۸

امسال حدود ۷۰۰ زایمان فیزیولوژیک در شیراز انجام شده است

رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز با اشاره به استقبال مادران باردار از زایمان‌های فیزیولوژیک، گفت: طی شش ماه اول امسال حدود ۷۰۰ زایمان فیزیولوژیک در این مرکز انجام شده است.

به گزارش کودک پرس ، محمد آفرید گفت: خوشبختانه شاهد کاهش قابل توجه تعداد زایمان‌ها به روش سزارین، خصوصا در این مرکز و در زایمان‌های اول مادران بوده‌ایم.

او با بیان اینکه مجموعه زایمان‌های طبیعی بدون درد با روش‌های مختلف را زایمان فیزیولوژیک می‌نامند و روش زایمان در آب یکی از شیوه‌های زایمان فیزیولوژیک محسوب می‌شود، گفت: ماهیانه حدود 116 زایمان فیزیولوژیک طی 6 ماه اول امسال در بیمارستان شوشتری انجام شده است.

آفرید به کاهش شاخص سزارین‌های نخست زا در بیمارستان مادر و کودک شوشتری نسبت به میانگین کشوری اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که شاخص سزارین نخست زا در کشور حدود ۵۰ درصد است اما این شاخص در بیمارستان متبوع حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین تر است.

 

او ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست‌های جمعیتی توسط رهبر انقلاب در سال ۹۳، بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز به عنوان یک بیمارستان مرجع، علاوه بر بازسازی بیمارستان با هدف ترویج زایمان طبیعی در شهریورماه ۹۴ آغاز به کار کرد.

رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز، گفت: با راه‌اندازی بیمارستان، ترویج زایمان طبیعی به ویژه زایمان‌های نخست‌زا در دستور کار قرار گرفت. این بیمارستان طی سال‌های متوالی از سال ۹۴ تاکنون به عنوان یکی از بیمارستان‌های برتر در ترویج زایمان طبیعی در کشور معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

آفرید همچنین از انجام ماهیانه حدود ۵۰۰ زایمان در این بیمارستان خبر داد و گفت: بیمارستان مادر و کودک شوشتری تنها مرکزی است که در شیراز زایمان به روش بدون درد از جمله فیزیولوژیک یا زایمان در آب انجام می‌دهد.

او اضافه کرد: تعدادی از زایمان‌های روزانه این بیمارستان به زایمان در آب اختصاص دارد و مادر و همراه می‌توانند از اتاق‌های خصوصی استفاده ‌کنند.

 

رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز دلیل استقبال مادران باردار از این نوع زایمان را، انجام فرآیند زایمان بدون مدخله عنوان و خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ کلاس آموزشی رایگان برای مادران در این بیمارستان برگزار می‌شود و در این کلاس‌ها علاوه بر ترغیب مادر به انجام زایمان به روش طبیعی، انواع زایمان‌ها نیز ارائه می‌شود.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار