موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
202161
۰۴ خرداد ۱۳۹۸
در اصغهان

کمیته امداد اصفهان از 4192 کودک دچار سوء تغذیه حمایت کرد.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۴۱۹۲ کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه، در سال ۹۷ از خدمات سبد غذایی بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ،محمدرضا متین پور بابیان اینکه فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، گفت: مبارزه این نهاد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت به شکل ویژه از سال ۸۴ آغاز شد و تا امروز با حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.
وی بابیان اینکه ۲۱۸۰ کودک دچار سوءتغذیه که پشت نوبت دریافت خدمات بودند با پیگیری این نهاد در نیمه دوم سال ۹۷ تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۱۹۲ کودک دچار سوءتغذیه زیر پنج سال از خدمات این طرح بهره‌مند هستند و سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه خرید سبد غذایی در اختیار این کودکان قرار گرفت.
متین پور با اشاره به سهمیه مناطق مختلف استان در این طرح، خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از سهمیه به مناطق روستایی محروم و مابقی به سایر نقاط استان اختصاص‌یافته است.
وی افزود: اقلام موجود در این سبد غذایی کاملاً مشخص است و هزینه‌ای که برای این منظور به‌صورت ماهیانه به کارت‌های مخصوص این کودکان واریز می‌شود دقیقاً به مصرف خرید این اقلام در فروشگاه‌های تعیین‌شده خواهد رسید.
متین پور بابیان اینکه طرح هم‌سفره برای مشارکت نیکوکاران درزمینهٔ حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه ایجادشده است، گفت: مردم نیک‌اندیش اصفهان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته امداد را در رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار