موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
214023
۰۳ اسفند ۱۳۹۸

“دوقلوها” به فصل‌های بعدی می‌رسد؟/ کودک و نوجوان ما قهرمان وطنی می‌خواهند نه شگفت‌انگیز غربی!

تهیه‌کننده سریال “دوقلوها” اعلام کرد که اگر قسمت باشد سعی می‌کنیم تولید فصل‌های بعدی این مجموعه تلویزیونی را در دستور کار داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس ، زمانی تلویزیون برای آموزش دادن به کودکان و نوجوانان نقشه راهی داشت و امروز کودکان درگیر انیمیشن‌ها و محتواهای کودکانه غربی شده‌اند؛ اما تلویزیون در قبال کودک مسئولیت‌ دارد؟ سریال “دوقلوها” هم در این راستا ساخته شده است که کودکان و نوجوانان، داستان‌های متفاوتی را کنار هم ببینند هم از حضور “عمو فیتیله‌ای‌ها” و هم اتفاقات نمایشی و آموزشی‌اش بهره ببرند. حالا چه‌قدر “دوقلوها” و امثال این سریال‌ها و مجموعه‌های کودکانه و نوجوانانه مؤثر و پربیننده بوده‌اند، نکته‌ای است که مخاطبین باید درباره‌اش قضاوت و اظهارنظر کنند؛ اما تهیه‌کننده “دوقلوها” در بازدید مدیر شبکه 2 از پشت صحنه این مجموعه تلویزیونی به این نکته اشاره کرده است که سعی و تلاش می‌کند “دوقلوها” فصل‌های بعدی داشته باشد.

 

“دوقلوها” و هر سریال و برنامه دیگری که ویژه کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود حتماً‌ باید به متن‌ و محتوا اهمیت بدهند. کودک امروز هم کنجکاو است و هم باهوش‌تر از گذشته؛ اگر محتواها به روز و بکر نوشته نشوند موفق نخواهند بود. زیرا کارهای کودک امروز تلویزیون عمدتاً با کودک کنجکاو و هوشمند امروز تناسب ندارد. جای ارائه پیام‌های مستقیم آموزشی خالی است و باید غیرمستقیم و هنرمندان با کودکان و نوجوانان سخن بگوییم. واقعاً باید چه‌کار کنیم کار کودک و نوجوان امروز مثمرثمرتر باشد؟ شاید پاسخ آن کاملاً واضح باشد که به کار کودک و نوجوان در رسانه‌ملی بیشتر بها داده شود. کودک و نوجوان امروز نیاز به الگو و قهرمان دارد؛ اسطوره فرزندان ما حتماً کاراکترهای “اسباب‌بازی‌ها” و “شگفت‌انگیزان” نیست و باید به سراغ خلق قهرمان‌هایی برویم که وطنی‌اند و کودک و نوجوان ما نیاز به این الگوسازی‌ها و فرهنگسازی‌ها دارند.

سریال‌سازان و برنامه‌سازان حوزه کودک و نوجوان حتماً به این نکات توجه داشته باشند و مسیر را پیش ببرند؛ مسیری که سریال “دوقلوها” در دستور کار قرار داده است که فصل‌های بعدی را در دستور کار خود قرار دهد. مهدی بصیری تهیه‌کننده سریال “دوقلوها” در جریان بازدید مدیر شبکه 2 سیما به این نکته اشاره کرد که: “دوقلوها” از نیمه که گذشت مخاطب بیشتری پیدا کرد و بچه‌ها با کار ارتباط بهتری پیدا کردند. گزارش روابط عمومی و بازخورد پیامک‌ها نیز این استقبال را تأیید می‌کند. هر چند مشارکت‌کننده از نیمه تولید، تیم را تنها گذاشت اما مدیران شبکه و به ویژه شخص محمدرضا جعفری جلوه نگذاشتند این پروژه متوقف شود. اگر قسمت باشد سعی می‌کنیم تولید فازهای بعدی این مجموعه را هم در دستور کار داشته باشیم.

محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه 2 سیما با بیان اینکه ساخت این مجموعه با توجه به سبک کمدی خاص «اسلپ استیک» دشواری‌های خاصی داشت اظهار داشت: استقبال خانواده‌ها و کودکان از این مجموعه به ویژه در فصل دوم آن نشان از همت گروه سازنده و مدیران ناظر بر این مجموعه برای ارائه طنزی سالم و شریف داشت که ضمن رعایت استانداردهای برنامه نمایشی حرفه‌ای، نیاز کودکان برای دیدن مجموعه‌ای جذاب را هم تأمین کرد.

مجموعه «دو قلوها» کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه 2 به تهیه‌کنندگی مهدی بصیری و کارگردانی جمشید بیات ترک که در قالب مجموعه نمایشی کمدی و با قصه و شخصیت‌هایی جدید و همراهی عموهای فیتیله‌ای در قالبی نو از شبکه 2 به نمایش درآمد؛ در این مجموعه که هر روز ساعت 19 پخش می‌شود در کنار عمو فیتیله‌ای‌ها گروهی از بازیگران سینما و تلویزیون به ایفای نقش می‌پردازند.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار